sobota 8. listopadu 2014

Hádův chrám - Rick Riordan

Série: Bohové Olympu
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 552

Čas se krátí... Bránu Smrti, tajemný průchod mezi světem živých a mrtvých ovládla Gaia se svými pomocníky. Zástupy nestvůr proudí na zem a chystají se převzít vládu nad světem. Přijdou Percy a jeho přátelé na to, jak bránu uzavřít? Dokáží se vrátit z hlubin Tartaru, nejtemnější části podsvětí, kterému vládne bůh mrtvých Hádes? Nebude to jednoduché! Řečtí a římští bohové nedokáží svým dětem pomoci a k Táboru polokrevných se blíží armáda římských polobohů, aby ho zničila. Sedm statečných hrdinů z proroctví musí znovu nasadit své životy za záchranu bohů, lidstva a celé civilizace.








Annabeth a Percy skončili v Tartaru, kde na ně čeká spousta nebezpečí. A to nejen od samotného vládce Tartaru nebo vládkyně Noci, ale také od nestvůr, které předtím už sami zabili. Zatímco si Percy a Annabeth hledají cestu k Bráně Smrti, šestice polobohů na válečné lodi musí pokračovat v cestě a jenom doufat, že se u Brány Smrti setkají se svými ztracenými kamarády a že se jim podaří společně Bránu zavřít, Čas, kdy se budou muset společně postavit Gaie se blíží a válka mezi římskými a řeckými táborníky je takřka na spadnutí.

V této knize se na rozdíl od Znamení Athény vystřídají ve vyprávění všichni hrdinové z proroctví sedmi, což mi udělalo velkou radost, zrovna to mi totiž v předchozí díle chybělo. Pět set stran tím pádem uteče jako nic. V tomto díle si mě navíc konečně dokázali získat i Frank a Hazel. I přesto mám však pořád raději hrdiny z Tábora polokrevných, do nichž už pro mě neodmyslitelně patří i Jason. Největší změnu v tomto díle prodělal asi Leo, kterého úplně zbožňuju (a to, co se mu v knize stalo - ♥), ale všichni hrdinové se svým způsobem změnili, objevili nové schopnosti. Každopádně postavy této série jsou moje srdcovka.

S Rickovým stylem snad není nutno seznamovat. Je neskutečně napínavý, čtivý a zábavný. A už z Percyho série jsem zviklá na dokonale promyšlený děj, který plyne jedna báseň. V knize se pořád něco děje, je úžasně dynamická a hned v první kapitole jsme vtaženi přímo do děje, což je super, když čtete knihy hned po sobě, ale když je mezi tím pár proklatých měsíců, může chvíli trvat, než se začtete. Ale naštěstí to začtení u autorových knih netrvá nijak dlouho, na čemž má určitě svůj podíl ten úžasný smysl pro humor, pro který mám prostě slabost.

Já prostě Rickovy knihy miluju. Líbilo se mi to víc než Znamení Athény a ten konec byl úplně zlatej. Také jsme ráda, že jsme se konečně dozvěděli něco o novém Nickovi, ale největší radost mi stejně autor udělal s Leem. Už se jen těším, až budu držet v ruce závěrečný díl a dozvím se, jak to vlastně skončí. Na závěr už jen můžu připsat obrovské doporučení.

Moje hodnocení: 10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat