sobota 8. listopadu 2014

Čekání na zázrak - Stacey Kade

Série: Mezi nebem a zemí
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240

Alona Dareová přebývá už přes měsíc v těle Lily "Ally" Turnerové. Lilyino tělo není tak atraktivní, jako to její, a navíc se jí nedaří hrát sestru a dceru lidí, které skoro nezná. Trápí ji i to, že Will - na kterém jí záleží víc, než by chtěla - si přeje, aby se vrátila skutečná Lily. Stane se zázrak, Alona bude opět volná a Lily zůstane naživu? S pomocí duchařského média Malachiáše Velkolepého možná mají šanci na úspěch, ale odhalování pravdy se nelíbí tajemnému duchovi, který se před ničím nezastaví. I kdyby měl Alonu zničit...










Alona je už delší dobu v těle Lily a není to pro ni vůbec jednoduché. Najednou má milující rodinu, která je ale chtě nechtě zklamaná - Lily se totiž vůbec nechová jako před nehodou, jako by si vlastně nic z toho ani nepamatovala! Alona se i nadále tajně schází s Willem, přičemž oba doufají, že naleznou nějaké zkušené médium, které by pomohlo Aloně a snad i Lily. Tajemný Malachiáš Velkolepý by jim snad mohl pomoci, ale s Malachiášem vstupuje do života Alony a Willa také mocný duch toužící po životě.

Hlavní hrdinové se od prvního dílu hodně změnili. Will, který konečně ví něco o svém otci už není tak podivínský - prostě jen obyčejný sympatický kluk, který má nadpřirozené, ale ne až tak ojedinělé, schopnosti. A Alona je sice stále do jisté míry - jak jen to jde v cizím těle - tou umanutou namyšlenou princeznou. Ale pravdou je, že se tu ukázala v poměrně dost velké míře i její citlivá stránka a to především, co se její nové rodiny týče. No a vztahy hlavních hrdinů tu jsou dost zvláštní. Od jisté rezervovanosti až po opravdu dobré přátelství.

O tom, že autorka píše pěkně a že mi její styl vyhovuje, jsem se přesvědčila už v předchozích dílech. Pravda - autorka píše spíše jednoduše, ale vytvořila skvělé postavy s úžasným smyslem pro humor, které celé vyprávění dokonale zpestřují. Navíc je tu stále používáno vyprávění střídavě z Willova a Alonina pohledu, což dělá knihu ještě barvitější. I když nemůžu říct, že by se mi úplně líbilo, jak autorka zápletku vyřešila. Protože mě to upřímně docela zklamalo.

Na třetí díl této série jsem se opravdu hodně těšila a byla jsem zvědavá, jak to všechno vlastně dopadne. Už jsem psala, že konec mě nijak neohromil, ale na druhou stranu je mi jasné, že to snad ani jinak skončit nemohlo. Další věc, co se mi doopravdy líbila, bylo zasazení Malachiáše a Erin do dějové linky. Dělalo to knihu nevyzpytatelnější a napínavější, ale i přesto je to pro mě nejslabší díl série. Knížku bych ale určitě doporučila všem, kterým se líbily předchozí díly a všem, co hledají vtipný, milý, odpočinkový příběh bez zbytečných složitostí.

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat