sobota 8. února 2014

Zamilované duše - Stacey Kade

Série: Mezi nebem a zemí
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 208

Duše Alony Dareové se po nehodě vrátila zpět ze záhrobí. Nyní se na ni začínají obracet další zbloudilé duše a ona potřebuje pomoc. Dokáže najít společnou řeč s Willem - jediným člověkem, který ji slyší, ale o kterého předtím nezavadila ani pohledem? Potřebuje jeho pozornost opravdu jen kvůli ostatním nebo jí na Willovi začíná záležet víc, než je ochotná si připustit?













Alona Dareová se vrátila zpět ze záhrobí a teď musí pomáhat zbloudilým duším - co naplat, jinak by zmizela z povrchu zemského. Není na to ale sama. Will, médium, jí pomáhá, jak jen může. Do všeho toho pomáhání se ale připlete lovkyně a Will se dozví, že není jediný, kdo vidí duchy. To ho samozřejmě nenechá chladným, chce toho zjistit víc nejen o svých schopnostech, ale také o otci, kterého stejné schopnosti přinutily spáchat sebevraždu. Právě kvůli Willovu pátrání se i Alona potlouká všude možně na vlastní pěst. Pozoruje své rodiče a má pocit, že na ni už úplně zapomněli. Aby se jim připomněla, udělá tu největší neuváženou věc, co mohla...

Tak trochu jsem čekala - než jsem začala číst -, že Alonu to její zmizení aspoň maličko změní. Upřímně mě trošku (jenom maličko) zklamalo, že je to pořád ta stejná Alona - povrchní a do pusy si nevidí. Největší problémy si ale v tomto díle navaří svou sobeckostí. Ale samozřejmě má i jiné stránky. Jsou chvíle, kdy je zranitelná, a kdy ztrácí své úžasné sebeovládání. Tohle všechno z ní ale dělá skvělou postavu, ke které jsem si už v předchozím díle našla cestu. A navíc se mi líbí, že je to postava, která se vyvíjí. Postupně jí začne docházet, co je vlastně důležité a co udělala špatně. No a Will. Toho mám taky moc, moc ráda. V tomto díle se konečně dozvíme něco o jeho schopnostech a o jeho mrtvém otci. Občas mě ale mírně vytáčel - no ok, já vím, že to neměl zrovna lehké, ale kdo jo? - tím, jak se choval k Aloně. I když neříkám, že si to někdy nezasloužila. Celkově mám tyhle dva hodně ráda, dle mého se k sobě skvěle hodí. Ještě se tu objevila postava lovkyně Miny. Tu jsem si sice nijak neoblíbila, ale zase to není tak, že by mi úplně vadila - jako doktor Miller.

Abych byla upřímná, tak musím říct, že mě kniha na začátku zrovna dvakrát nechytla - stydím se, stydím. Ale ono to bylo ještě takové rozjezdové. A navíc jsem byla na rozpacích z toho, jak málo jsou ti dva spolu a všechno si řeší sami - a ne vždy dobře, že Alono?! Co tím ale chci říct - nedovolte tomu začátku, aby vás odradil od přečtení celé kniha, protože autorka znovu dokázala, že psát umí. Pravda, její styl je takový odpočinkový, ale má smysl pro humor a pro zlehčování vážných situací. Kapitoly jsou delší než v prvním díle a jsou nám zase na střídačku vyprávěny z pohledu obou hrdinů. No a co už vyplynulo z toho, že ti dva tu jsou málo spolu (což jsem po konci prvního dílu prostě nečekala, tohle měl být přeci ten romantický díl!), je tu mnohem víc akce než v prvním díle, což si někoho může získat.

I přes ten můj "těžký začátek" jsem si knihu užila možná ještě o ždibíček víc než první. Postavy tu vyspěly - Alona přestala být tolik jízlivá a ta její obrovská chyba jí zbavila alespoň části té sobeckosti; Will se konečně dostal k informacím o své minulosti a schopnostech a řekla bych, že mu to přece jen taky prospělo. A navíc se mi strašně líbil konec. Myslím, že autorka to prostě nemohla ukončit lépe. Domnívám se, že třetí díl bude ještě hodně zajímavý a máme se na co těšit. Knížku určitě doporučuji! ;)

Moje hodnocení: 9,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Stále váham, či si ju mám prečítať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem váhala a prokousat se tím začátkem bylo fakt něco, ale ve finále to bylo hezčí než první díl. Určitě si ji přečti ;)

      Vymazat