sobota 8. února 2014

V moci démonů - Michaela Burdová

Série: Syn pekel
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 272

Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky - nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí.

Schyluje se k velké bitvě o moc a vlkodlak Neran a elfka Liadel se ocitají ve velkém nebezpečí. Liadel se chtějí zmocnit nejen démoni, aby získali zpět svou ztracenou sílu, ale také vůdkyně Temnovlků, aby ji využila pro svůj plán. Podaří se Neranovi uchránit milovanou elfku před temnými silami? Co budou muset obětovat pro to, aby mohli být spolu?









Weer wolf Neran s elfkou Liadel se znovu dostávají do nebezpečí, kterému musí čelit. Pomocí Liadel chtějí dva temní a mocní nepřátelé ovládnout svět, přičemž do plánů vůdkyně Temnovlků zapadá pro hrdiny zatím neznámým způsobem i Neran. Dále je tu však elfčina temná stránka, která roste společně s mocí ostatních démonů. Všechno je špatně, svět spěje do jisté záhuby a Neran je jediný, kdo může zlo zastavit. Jak to ale zvládne láska Nerana a krásné elfky?

A rovnou po hlavě do jedné z nejhorších věcí v knize. Ano, myslím postavy. Jsou nevýrazné, ploché, postrádají logické myšlení a celkově jsem z nich byla po celou dobu velice zjednodušeně řečeno: na rozpacích. Neran tu má velice ušlechtilý cíl a to chránit Liadel, a když tak jen tak bokem zachránit i celý svět. Proč ne?! On je prostě a jednoduše hrozná postava, která nedává absolutně žádný smysl. V jiných knihách (aspoň v těch opravdu dobrých) je ve finále vždycky vysvětleno, proč hrdina udělal tohle takhle a ne takhle a co ho k tomu vedlo. Ale proč by nám měla autorka vysvětlovat, že se hlavní hrdina chová jako (slovo si můžete dosadit, nemůžete šlápnout vedle...)?! Liadel mám sice o trošku radši než našeho "slavného" hlavního hrdinu, ale také si o ní myslím svý. Jediné co můžu v postavách vyzdvihnout jsou temnovlci. Kdyby si takhle autorka pohrála se všemi postavami, mohla být knížka milionkrát lepší! Protože u temnovlků víte, proč se chovají, jak se chovají a tak to přece (alespoň do jisté míry!) má být. Nemůžu si pomoct, ale nelogické postavy prostě nesnáším. Proto jsem celou knihu vlastně doufala, že Neran svět nezachrání. Protože vztah mezi ním a Liadel je úplně o ničem, tak proč ho vlastně zachraňovat? Teda dobře: on ji miluje, ona jeho pravděpodobně taky. Ale necítila jsem tam žádné jiskření, žádné city. Prostě byli spolu - nic víc. A co se týče všech těch démonů - ti měli taky pěkně dost.

Z celého toho Míšina veledíla se mi nejvíc líbila část, kdy Neran vzpomínal na své dětství a bylo tam povyprávěno o jeho vztahu s bratrem. A víte co? Já se ani nedivím, že ten jeho brácha na konci jedničky udělal, co udělal. Kdybych mohla, udělala bych to taky! Tímto vším nechci autorce upírat, že umí psát, protože umí. Ale čekala bych, že když už je tohle devátá kniha, co jí vyšla, že v ní bude znát nějaké zlepšení, větší vyspělost. Má výbornou fantazii. Slovní zásobu má taky dobrou, ale některé její obraty v jejím vymyšleném světě absolutně postrádají smysl - např. přirovnání k asfaltu. WTF?! Kniha byla absolutně nelogická - jo, to slovo už jsem párkrát zmínila, že? - a přišla mi s prominutím odbytá. Nápad by byl dobrý (trochu klišoidní, ale budiž), ale v absolutně hrozném zpracování. A co se týče dialogů mezi hrdiny? Škoda mluvit.

Já tak doufala, že ten první díl byl jenom na rozjezd a že se to v tomto díle všechno (aspoň o trošku) zlepší. Ale nezlepšilo. Zklamaná jsem z knihy tím víc, že vím, že Míša má na to napsat něco lepšího. A označení 15+? Trocha krve a sotva pár zmínek o sexu. Patnáct plus mi přijde trošku unáhlené. A navíc ten konec! To už jsem byla z knížky tak neskutečně unavená, že jsem se tomu ani nemohla zasmát - takhle strašlitánsky se nehodící závěr knihy jsem opravdu dlouho nečetla. Čtyři z deseti dávám jenom kvůli té vzpomínkové části a temnovlkům. Nějak nevím, co víc říct. Z knihy jsem prostě neskutečně zklamaná. Ani nevím, jestli ji můžu doporučit těm, co mají autorčiny knihy rádi, protože do té kategorie jsem se ještě před nedávnem počítala taky.

Moje hodnocení: 4/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat