neděle 22. září 2013

Znamení Athény - Rick Riordan

Série: Bohové Olympu
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 528

Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, které jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...









Posádka z Arga II konečně dorazila do Tábora Jupiter. Vše jde poměrně dobře, ale pak se to zvrtne ve válku, kterou chtě nechtě rozpoutal Leo. Sedm hrdinů - Percy, Jason, Leo, Frank, Hazel, Piper a Annabeth - rychlo opouští tábor Jupiter a vydává se daleko do Středozemí - oblast pro polobohy vysoce nebezpečná - za tajemným znamením Athény a za záchranou Nica di Angela, bratra Hazel, který nějakým neznámým způsobem zapadá do Gaina velkolepého plánu. Do toho všeho je tu ale stálý problém s Římany, kteří plánují útok na domov většiny ze sedmi - na Tábor polokrevných.

Tím, že je v knize najednou sedm hrdinů se samozřejmě musel autor rozhodnout, o kterých z nich bude vyprávět. Takže vyprávění máme pouze z pohledu Annabeth, Piper, Lea a Percyho. Tento způsob vyprávění má na jednu stranu spoustu výhod, ale na druhou to má i dost nevýhod. Samotné střídání pohledů a nezávislost na jediném hrdinovi je určitě plusem. A také se tam tak dostane spousta myšlenek, co ne úplně souvisí s dějem. Ale na stranu druhou. Někdy je toho střídání až dost a pokaždé je takové zvláštní vžít se zase do příběhu někoho úplně jiného. V minulých dílech mi to tolik nepřišlo, ale tady mám pocit, že už je každý z těch hrdinů někde jinde, i když jsou na jediné výpravě, což sice nezní zrovna logicky, ale je to tak. Čím mi však udělal autor doopravdy velkou radost, bylo vyprávění Annabeth, kterou mám už z Percyho série strašně ráda. Líbí se mi její způsob myšlení a tak vůbec, i když upřímně s ní nemám zrovna dvakrát společného - kromě závislosti na Percym samozřejmě. Akorát mě tady strašně mrzelo, že tu nebyl Jasonův pohled a že ho tady nebylo víc. Nejmíň mi k srdci přirostli Frank a Hazel - já prostě nevím, čím to je, ale je to tak. Každopádně ráda mám všechny, i když některé víc než jiné.

Tento díl byl hodně dobrý, ale bohužel mám pořád lepší pocity z dílu prvního. Možná bych knížce nedala plný počet bodů, ale za ten konec, to udělám. Takhle jsem totiž dlouho na žádný konec nezírala. A ten pocit, že čtvrtý díl u nás vyjde až bůh ví kdy, je strašný. A člověk se může jenom modlit, ať to dobře dopadne. Kniha je úžasně dynamická, vtipná a akční. No a místy - ale fakt jenom úplně malými - i trošililinku romantická. Ono jenom setkání Annabeth a Percyho - mimochodem jedna z mých nejoblíbenějších scén z knihy - bylo takové krásně kouzelné. A ten pocit, když na papíře zase bylo Chaluhový mozečku - to bylo k nezaplacení. Kniha krásně plynula a úžasně se četla. Mezi římské bohy už začínáme pomalu a jistě zabředávat, ale upřímně? Stejně mám radši ty řecké. Co víc říct? Neuvěřitelně se těším na čtvrtý díl a každému, kdo tuto sérii ještě nezačal číst, ji moc a moc doporučuji.

Moje hodnocení: 10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat