čtvrtek 12. září 2013

Neptunův syn - Rick Riordan

Série: Bohové Olympu
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 480

Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří.
Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?










Percy Jackson se od vlčice Lupy vydává na jih, aby našel tábor polobohů. Ale k čemu to, když z doby, kdy nebyl s Lupou, si nepamatuje nic jiného než jedno dívčí jméno - Annabeth? I přes gorgony, které jako by nešly vůbec zabít, se Percy dostává do římského tábora Jupiter. Většina táborníku na něj pohlíží skepticky - vždyť je to syn Neptuna! Moře zkrátka Římanům není příliš po chuti. Percy se i přesto spřátelí s Frankem a Hazel, s nimiž se také vydává na nebezpečnou výpravu. Musí putovat na Aljašku - místo bohy zapovězené - a osvobodit boha smrti Thanata. A to všechno musí stihnout tak, aby se brzy vrátili do Tábora, který by mohl být bez jejich pomoci zničen...

A vracíme se k starému dobrému Percymu. Ani nevím, jak se mu to povedlo, ale zamilovala jsem si ho ještě víc. Možná je to tím, že ta ztráta paměti z něj dělá do jisté míry někoho úplně jiného, i když je vlastně absolutně nezaměnitelný. Přesto ale musím říct, že jde znát, že Percy dospívá a uvažuje o poznání rozumněji. K Percyho vyprávění se přidávají dva noví hrdinové - Hazel a Frank, čímž je vyprávění ještě zajímavější. Hazel má nepěknou minulost a je Plutova dcera- boha podsvětí a bohatství. Její vyprávění bylo zprvu zvláštní - zkrátka seznamování s hrdinkou - ale postupně jsem se do jejího příběhu zvládla skvěle vžít. Frank je původem z Číny - nejdřív mi to přišlo přinejmenším zajímavé, ale opak je pravdou, je to úžasné! - a zatím neví, kdo je jeho otec. Na první pohled působí jako nemehlo, ale Frank je bojovný a odvážný. I on má svá vlastní tajemství a jeho život visí v podstatě na vlásku. Když to vezmu kolem a kolem, postavy jsem si oblíbila. Ale bohužel musím říct, že nové postavy z minulého dílu mi tak nějak víc přirostly k srdci - zvlášť Jason (co si budeme povídat).

Teda já můžu jenom říct, že Rick je doopravdy umělec. On to má všechno tak dokonale propracované, promyšlené a zkrátka to všechno dává tak dokonalý smysl! Navíc to jak různě trousí střípky informací a pak najednou když to nikdo nečeká, se ukáže, jak je ta informace důležitá - zkrátka neuvěřitelné. Kniha je úžasně dynamická a stále se tam něco děje. Přesto mi přišlo, že má kniha takový pomalejší začátek, vedle něhož pak vypadá konec uspěchaně. Ale to je jedno. Právě ta akce a autorův úžasný styl jsou důvody, proč se tak dokonale čte a tak rychle plyne. A navíc mám slabost pro autorův smysl pro humor.

Z knihy bych řekla nejsem tolik nadšená jako z prvního dílu. Řekla bych, že je to tím, že celá tato kniha se odehrávala v tak moc cizím prostředí, které mě pěkně mátlo. Plus mi chvíli trvalo než jsem si zvykla na nové hrdiny, což je zvláštní protože v prvním díle jsem nic takového neřešila. A pak tam byla postava, kterou jsem údajně měla znát, ale neznala, což mě zmátlo ještě víc. Ale ten konec! Teda. Kdybych neměla hned při ruce třetí díl, asi by mě to zabilo. Každopádně, díky autorovým knihám jsem si našla cestu k řecké a teď už i římské mytologii a jsem za to neskutečně vděčná.

Moje hodnocení: 8.5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat