středa 3. července 2013

Zelená jako smaragd - Kerstin Gierová

Série: Drahokamy
Díl: třetí
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 418

Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit... (Pozn.: Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)











Gwendolyn má zlomené srdce. Nechápe, jak jí mohl Gideon něco takového udělat. Naštěstí má po svém boku kamarádku Leslii, která jí pomáhá nejen s věcmi okolo Gideona, ale i se samotným cestováním časem. Přestože na tom Gwen není nejlépe, vydává se znovu a znovu do minulosti, aby konečně přišla na kloub té záležitosti s hrabětem. Někdy se ale zřejmě musí něco stát, než se dají věci do pohybu a věci do sebe začnou zapadat. A právě při tom odhalí Gwen obrovské tajemství, které se týká jen a jen jí. A tajemství chronografu už je také téměř na dosah.

Já postavy v téhle knize prostě miluju! Gwen je úžasná hlavní hrdinka. Je chytrá, vtipná a o zábavu má v životě rozhodně postaráno. Navíc je mi její pohled na svět ohromně sympatický. Po ní se mi bude doopravdy stýskat. Málokdy mi hlavní hrdinka tak sedne. Sice měla ty své stavy pokojové fontány - jak Xemerius vtipně poznamenal - a celkově jí někdy trochu hrabalo, ale klady jednoznačně převládají. A navíc jí musím nechat, že ke všem těm svým výlevům měla docela pádný důvod. A dál Gideon. Jestli si po konci minulého dílu nejste jistí, co si o něm vlastně myslet, tak vás ujišťuji, že tady si to u vás na sto procent vyžehlí, protože je to absolutní zlatíčko. Xemeriuse jsem si tu zamilovala ještě víc. Doopravdy si neumím představit, že by v Modré a Zelené nebyl. Miluju jeho smysl pro humor a jeho nemístné poznámky - kterých má v knize doopravdy dost. Ale celý příběh ak nějak krásně zlehčil a zpříjemnil ještě víc, než bych po přečtení prvního dílu považovala za možné. Trochu mě mrzí, že Raphael a Leslie neměli více prostoru, ale na druhou stranu tahle série prostě není o nich, takže to asi autorka nepovažovala za nutné. Postavy jsou prostě a jednoduše jedna z nejúžasnějších věcí na knize.

Autorka píše vážně výborně. Ví, jak napsat příběh krásně zamotaně, ale ne tak aby se nedal zase rozmotat. A navíc má každý moment v knize tu dokonalou atmosféru tajemství - kterých je v knize opravdu hodně - a něčeho překrásně svěžího. Ani nemluvím o tom, jak hned po několika stránkách (u mě je to vždycky už samotný prolog) vás příběh vtáhne a nutí vás číst dlouho do noci. Navíc Gwendolyn a autorka tvoří perfektní dvojku a mají obě skvělý smyl pro humor, který celou knihu krásně zpestřuje. Líbí se mi, že autorka v každém dalším díle pokračuje tam, kde skončila a tak v knize zbytečně neopakuje události, co už se staly. Spíš sem tam něco náznakem připomene a jede se dál.

Celkově musím uznat, že byl v tomto díle kladen mnohem větší důraz na akci a posunutí v ději než na samotnou romantiku, což se na jednu stranu dalo očekávat, protože je to poslední díl, ale na stranu druhou mě to malilinko mrzí. Stejně jako fakt, že autorka vlastně knihu vůbec neuzavřela. Teda jasně, že uzavřela, ale tak nějak, že jsme se vůbec nedozvěděli, jak to kvůli tomu, co se stalo na konci, bude pro oba vypadat v budoucnosti. Nezbývá nic jiného než si to domyslet. To jsou vlastně jediná malá mínuska, co tenhle příběh má. Jinak totiž můžu za sebe říct, že mě celá série absolutně dostala a už teď ji řadím mezi nejlepší, co jsem kdy četla. Každopádně jsem z celé knihy nadšená. Tak mě napadá, když se takhle s celou sérií loučím, který díl byl vlastně nejlepší? Asi tu otázku nechám nezodpovězenou, protože ze všech dílů - a taky Gideona - jsem byla okouzlená stejně. Obálka Zelené je také absolutně kouzelná. Ten, kdo ji navrhl má ode mě velikánskou pochvalu za celou sérii, protože to je prostě dokonalost! Nejvíc se mi asi líbí, že se obálky k sérii tak moc hodí. Série je úžasná a už nějak nenacházím další slova chvály, takže už připisuju jenom jedno velké obrovské doporučení, protože autorce se povedlo přijít s něčím novým a neokoukaným a zkrátka: tato série je dokonalá! :)

Moje hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat