sobota 6. července 2013

Loď mezi hvězdami - Beth Revisová

Série: Vesmír
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby "zmrazený pasažér" na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.
Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řade. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.







Amy se rozhodla, že se nechá zmrazit spolu se svými rodiči, i když není jako oni nepostradatelnou pasažérkou vesmírné lodě Universum, aby se s nimi setkala o tři sta let později na nové planetě Centauri. Něco se však pokazí a Amy je probuzena o padesát let dříve a je nucena přizpůsobit se životu na lodi, s čímž jí pomáhají Syn a jeho kamarád Harley. Při dalším otevření boxu pasažér na rozdíl od Amy zemře. Amy začíná docházet, že ani ona nemohla být probuzena omylem. Ona i Syn začínají pátrat a pomalu se dostávají k největším tajemstvím lodi včetně toho, kdo může za smrt nejednoho zmrazeného člověka.

Příběh je vyprávěn z pohledu Amy a Syna. Nějak nemůžu přesně říct, které vyprávění pro mě bylo zajímavější. Vyprávění z pohledu Amy bylo často velice proměnlivé. Jednou vyrovnaná, podruhé krapet hysterická a plná beznaděje, ale přesto byla v jejím vyprávění obrovská odvaha. A navíc v celé té věci s lodí dost vyniká. Všichni lidé na Universu vypadají svým způsobem stejně: tmavé vlasy, tmavé oči, snědá pleť. Zatímco Amy je zrzka se zelenýma očima a bledou pletí, čímž mezi obyvateli lodě dost vyniká. Každopádně mi bylo Amy hodně líto za to, co se jí stalo. Co se mi líbilo, bylo, jak se v myšlenkách vracela ke svému životu na Staré planetě. Vyprávění ze Synova pohledu se mnohem více týkala situace okolo lodi, protože jednou bude Otec (velitel lodi). Zprvu mi přišel trochu podivný, ale během několika kapitol už mi to ani nepřišlo. A pochopitelně je trochu jiný, když nepoznal svět mimo zdi Universa. V Synově vyprávění je velice často nynější Otec, o němž se mé mínění měnilo kapitolu od kapitoly. Ale čím víc se Syn sbližuje s Amy, tím míň si je jistý dobrými úmysly Otce. Postavy se mi celkově líbily, ale ani jedna mě nijak zvlášť neohromila. Nevadily mi, ale nedostaly se mi pod kůži.

Autorce se povedlo vytvořit velice zdařilé prostředí pro příběh doprovázené autorčiným úžasným stylem. Zápletka knihy byla velice dobře promyšlená a skvěle rozvržená. Nápad prostě a jednoduše úžasný. Knížka se navíc nijak netáhla a četla se příjemně. Možná bylo uvnitř knihy všechno to odhalování trochu nudné, ale stejně jsem si čtení užívala. Jedna z mála věcí, co mi na knize vadila, byla slova úža a xakru. Vždycky mě vyloženě uhodila do očí. A ještě jsem byla trochu překvapená, že tam nebyl napsán důvod, proč vlastně chtěly ti "zmrazení pasažéři" na jinou planetu a co se dělo tak špatného - pokud vůbec něco - na Staré zemi. Doufám, že se to v dalším díle dozvím.

Celkově mě knížka velice příjemně překvapila. Zprvu jsem se nemohla vůbec začíst, protože ten začátek, jak Amy ještě není vzhůru, je takový zvláštní. Ale potom se to rozjelo a já se nemohla od knihy vůbec odtrhnout. A ten konec mě úžasně navnadil na další díl. Kniha se mi prostě líbila. A co teprve na pohled! Ta obálka je totiž doopravdy dokonalá. Nejsem si jistá, že se mi líbí hřbet knihy, ale ono to k tomu docela sedí... Jo, líbí se mi i hřbet. Myslím si, že kniha nemusí sednout každému. Každopádně doporučuji ji přečíst, protože nejenom fanoušci sci-fi si přijdou na své! ;)

Moje hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat