úterý 11. června 2013

Rozpolcení - Gabriella Poole

Série: Temná akademie
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 272

Darkova akademie začíná nový semestr ve starobylém Instanbulu. Cassie je vznešeností města nadšená, nemá ale sílu na to, aby si pobyt pořádně užila. Musí si zvolit mezi privilegovaným světem Vyvolených a svými nejlepšími přáteli. Cassie stojí před osudovým rozhodnutím, které jí může změnit život jednou provždy. Mezitím se městem plíží vrah a podezření může padnout na kohokoliv...













Darkova akademie se na nový semestr stěhuje do Instanbulu. Cassie i Isabella jsou krásou města okouzleny, ale bez Jakea je to pro obě těžké. Cassie si navíc začíná uvědomovat své povinnosti k Vyvoleným a začíná s nimi trávit více času a přátelit - s některými víc než s jinými. Tím vším se však vzdaluje od své nejlepší kamarádky. To ale nejsou Cassiiny jediné starosti. Po Instanbulu se totiž potuluje vrah, který vraždí Vyvolené. A co hůř. Ztratil se i Ranjit a všechno kolem jeho zmizení je dosti nejasné.

Cassie je skvělá hlavní hrdinka. Bylo mi sympatické, že se přestala všem Vyvoleným vyhýbat a snažila se mezi ně začlenit. Na druhou stranu tady je to její "odpírání", u kterého musí být od první chvíle jasné, jak to s ním dopadne, ale budiž. Nalhávání a tohle všechno jsou velice časté lidské rysy. Akorát jediná chyba a to teda pořádná! A to jak se vzdaluje Isabelle. Já ty dvě mám prostě ráda vedle sebe a dohromady jsou skvělé kamarádky, takže v tomhle ohledu brrr, ale zase to skvěle zapadalo do příběhu a do zápletky, takže Cassie odpouštím, protože jinak se jedná o silnou a statečnou hrdinku, i když někdy s dost podivnými myšlenkovými pochody.

Co se vedlejších postav týče, nejvíc se tu projevil asi Richard. Jakožto Vyvolený trávil s Cassie spoustu času, když už se umoudřila a přestala si stavět hlavu, a hodně jí pomohl. Celkově mám Richarda docela ráda, ale vroubek z prvního dílu u mě ještě pořád má a navíc si myslím, že je lepší Ranjit, i když se chová jako trouba. Pravda, ale všechno to dělá pro Cassie, což je na jednu stranu hrozně hezké, ale na straně druhé by o tom, co dělá mohl někdy víc popřemýšlet. Isabelly si v tomto díle zrovna dvakrát neužijeme, protože je to mezi ní a Cassie v tomhle díle hrozně těžké, ale pořád si myslím, že je to vedle Cassie nejlepší hrdinka knihy.

Co do autorčina stylu, myslím, že autorka udělala obrovský kus práce a hodně se zlepšila. Na tomto díle bylo parádní, jak autorka skvěle zvládla vystihnout všechnu tu atmosféru a krásu Instanbulu. V minulých dílech se příliš nezaobírala popisy, spíš šlo o dějovou stránku knihy. Proto se mi tady líbilo, jak se zvládla rozepsat a knihu to místy příjemně zpomalilo, zabrzdilo, ale zároveň tam byla přesně ta správná dávka napětí a akce, aby se z toho nestala pouhopouhá nudná knížka. Na druhou stranu je její styl psaní takový jednoduchý, takže knížku jste schopni za den přečíst a už jenom netrpělivě čekáte na další díl. Prvních sto stránek bylo pravda trochu rozjezdových, ale přesto bylo čtení parádní a potom, když už Cassie začala poodhalovat věci z minulosti Vyvolených to teprve nabralo na obrátkách.

Od knihy jsem po parádním druhém díle čekala doopravdy hodně. A jsem ráda, že knížka ještě předčila má očekávání a byla ještě lepší než druhý díl. Navíc má knížka skvělou zápletku a série nijak neztrácí na kvalitě, jde vidět, že autorka na sobě pracuje a že myšlenku si drží už od prvního dílu, protože narážky na minulé díly tu jsou stále. Docela vítr z plachet mi vzal konec knihy. Já vím, že se to dalo předvídat, ale autorka si skvěle držela tajemnost knihy a já se asi nějak nechtěla o to tajemno ochudit. Zkrátka knížka se mi moc líbila a určitě ji a celou sérii doporučuji.



Moje hodnocení: 9,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat