neděle 23. června 2013

Proroctví - Rick Riordan

Série: Bohové Olympu
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 512

Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!
Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu?
Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci...







Jason se probudí v autobuse mezi svými přáteli a spolužáky, ale najednou nepoznává nikoho ani sám sebe. Když autobus dorazí na místo určení, napadnou hrdiny duchové větru. Proto není divu, že když se dostanou do Tábora polokrevných jsou všichni tři pořádně zmatení. V Táboře se ale příliš dlouho nezdrží. Musí se vydat na nebezpečnou výpravu, na které musí pomoci bohyni Héře, která rozehrála velice nebezpečnou hru. Jenže hrdinové nemají času nazbyt. A jestli se jim bohyni nepodaří zachránit, povstanou Giganti, kteří by se mohli stát zkázou Olympu.

Upřímně můžu říct, že jsem se nových hrdinů zprvu docela obávala. Přeci jenom, Percy je Percy. Ale zklamaná jsem tedy rozhodně nebyla. Spíš naopak. Mám dokonce pocit, že jsem se s hrdiny sžila víc než se samotným Percym. Myslím, že to je tím, že jsem se s nimi seznámila a už byli starší. Ne jako s Percym, který byl v prvním díle ještě v podstatě dítě. Nejsympatičtější mi byla z nových hrdinů asi Piper, i když to nemůžu říct jistě, protože i Leo a Jason mají něco do sebe. Autor zkrátka vytváří tak skvělé postavy, že je nejde nesnášet. No dobře, pár by se jich asi našlo, ale víte, jak to myslím. Strašně se mi tu navíc líbilo, že každá z postav měla tak úžasně promyšlený celý svůj životní příběh a jak krásně to zapadalo do celé dějové stránky knihy. Navíc se tu setkáváme i s hrdiny, co už dávno známe. Až na Percyho, po kterém všichni pátrají. Dokonce mi tu přestala - v jistých ohledech - vadit i bohyně Héra, kterou jsem po jistých věcech v Percyho sérii neměla zrovna v lásce. Ale s bohy to bude v této sérii ještě dost zajímavé, protože se nám tu začínají ukazovat i ve svých římských podobách, což se mi tedy hodně líbí. Ze začátku to sice může být trochu matoucí, ale není těžké si na to zvyknout. A pro jistotu je vzadu přehled bohů i s jejich římskými jmény.

Už po první kapitole jsem neměla pro autorův styl slov. Percyho série byla psána pro děti a tohle je obrat o hodně hodně stupňů. Celkově je na sérii hodně znát, že autorův styl se zlepšil, vypracoval. Je to skoro jako by rostl spolu se čtenáři. Místy mi skoro připadalo, že to snad ani nemohl napsat stejný autor, který napsal Percyho. I když třeba, co do humoru Lea - v tom jsem ho poznávala hodně. Ale třeba ta správně odměřená dávka akce a klidnějších scén a tohle všechno bylo zase absolutně dokonalé. Když jsem poprvé viděla tu bichli, říkala jsem si, jak dlouho ji asi budu číst. Ale autorův styl je skutečně tak čtivý a úžasný, že jsem ji měla za dva dny přečtenou.

Rick opět nezklamal. Série má podle mě ještě větší potenciál než Percy. Jo, já si to porovnávání prostě nemůžu odpustit. Celkově se mi líbil styl, kterým knihu pojal a zamilovala jsem si nové hrdiny a ten konec. Uff. Máme se určitě ještě na co těšit, protože autor z toho zase vytěží maximum. Ještě úžasnější ale je, jak jeho vyprávěcí um pomůže tak rychle proplout celou knížkou. Ani se nenadějete a jste v polovině. Nejraději bych knize dala z fleku plný počet, ale nechám si rezervu pro další díly, které určitě budou ještě lepší. Jestli jste ještě nečetli žádnou autorovu knihu, tak to určitě běžte napravit, protože ani nevíte o co přicházíte! ;)

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat