sobota 22. června 2013

Poslední z bohů - Rick Riordan

Série: Percy Jackson
Díl: pátý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408

Jmenuji se Percy Jackson... Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas...
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!









Percy dovrší šestnácti let. Ale pro Tábor polokrevných to není důvod k oslavám. Všichni se chystají do války. A co hůř. Percy se konečně dozvídá dávné temné proroctví, které jak to tak vypadá, se týká skutečně jeho. Možnosti, co se může stát jsou jenom dvě. Buď zvítězí bohové, nebo Olymp bude navždy ztracen. Rok nadešel a tak se všichni připravují do bitvy, kde bude bojovat sám zlý Kronos, který je v Lukově těle. Je jenom na armádě z Tábora, aby se jim podařilo Olymp zachránit.

Co k postavám, které všichni dobře známe? Snad jen to, že je neskutečné, jak velký krok kupředu udělaly od prvního dílu knížky, kde bylo všechno ještě poměrně jednoduché, a že jim došlo, co vlastně obnáší být polobohem. Až na ty, co přešli na druhou stranu, byli všichni neuvěřitelně stateční a úkolu o záchranu Olympu se zhostili s velkým zápalem. Samozřejmě by to nebylo ono, kdyby mezi těmi dobrými nebyl schovaný alespoň jeden zrádce. Prostě nemůžou být všechny postavy dokonalé. Grover mě tu udělal strašnou radost. Všechno to, co si musel prožít, když hledal boha přírody Pana a že konečně se dočkal odměny, kterou si doopravdy zasloužil. A konečně Percy. Pořád je trochu zbrklý a nerozvážný a do všeho skáče po hlavě, ale na druhou stranu to obrovské odhodlání a síla jeho přátelství - to bylo neuvěřitelné! Proto se mi hrozně líbil ten konec, protože Percy je skutečně ten nejlepší možný kamarád na světě.

Autor opět nezklamal. I když já už jsem to od něj po těch čtyřech perfektních dílech ani neočekávala. V autorově stylu psaní prostě něco je. Něco krásného, svěžího a tak správně vtipného. Jako by vždycky věděl, co si může v tom a v tom momentu dovolit a to z něho dělá jednoho z nejlepších autorů. Aspoň teda pro mě. Líbí se mi jeho pojetí Percyho a že jeho styl a Percy jsou dohromady tak strašně dokonalí. A navíc každá postava tu skutečně má svůj příběh, který je někdy více a jindy méně poodhalen, což dělá knížku ještě zajímavější nejen co do zápletek. Navíc každá bitva, která tu byla popsaná, se dala tak lehce představit, jako bych tak byla taky. A to jak v bitvě přicházeli i o své blízké, ve mně vždycky vzbudilo soucit a nejednou jsem málem uronila slzičku.

Po přečtení poslední stránky mě jenom napadlo: Vážně to uteklo tak rychle? To přece ještě nemůže být konec. Příběh jsem si vyloženě zamilovala a co teprve postavy! Navíc každý díl byl lepší než ten předešlý a z knih se tak stala skutečně kvalitní série. Nemůžu si pomoct, ale po Percym a jeho kamarádech mi bude strašně smutno. A co teprve po všech těch příšerách. Miluju to, že Percy mě vždycky rozesměje a miluju i ten pocit strachu o Percyho i jeho kamarády. Jo jasný, že se jedná spíše o knížky pro mladší čtenáře, ale Rick píše natolik úžasně, že jsem snad nikdy nevynechala jediný odstavec. Série si rozhodně zaslouží svá vysoká hodnocení, protože hrdinové dospívají, čelí těžším a těžším zkouškám a pomalu se mezi nimi mění i vztahy. Poslední díl ode mě bez zaváhání dostává deset bodů, protože se jedná o něco neuvěřitelného. Na jednu stranu mě strašně mrzí, že se s Percym loučím, ale na druhou stranu se nemůžu dočkat autorovy nové série Bohové Olympu.

Moje hodnocení: 10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat