neděle 14. dubna 2013

Setkání s duchem - Stacey Kade

Série: Mezi nebem a zemí
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?












Alona Dareová je královnou školy a jde jí v podstatě vše, na co sáhne. Byla jí předurčena skvělá budoucnost. Ale ta bere za své v jeden úplně obyčejný školní den pod koly autobusu. Je nenávratně pryč. Aspoň to si všichni myslí. Jenže Alona zůstala ve světě živých jako duch. Nejen že zjistí spoustu věcí o svých přátelích a dokonce i o příteli, ale také zjistí, že jediný člověk, co ji vidí a vnímá je spolužák Will. Zvládnou si navzájem pomoci, i když se nemůžou vystát? A co vlastně drží Alonu ve světě živých?

Kniha je vyprávěna z pohledů dvou hrdinů - Alony a Willa, což bylo hodně fajn, protože odlišné prostředí, ve kterém oba vyrůstali, má za následky i jejich názory a smýšlení. Rozhodně se nejedná o nijak komplikovanou knihu, ale čtení je zábavné a takové milé. Jde o nenáročnou knížku, kterou máte za odpoledne přečtenou, ale určitě zapůsobí svou bezprostředností.

Hlavními hrdiny jsou Alona a Will a jsem až překvapená, jak moc jsem si oba oblíbila. V knize totiž nebyla zas tak výrazná zápletka, ale právě spíš poznávání postav a vztah, který mezi nimi je. Alona může působit jako pěkná mrcha, ale to nesouvisí ani tak s tím, že by chtěla někomu ubližovat, ale spíš je až moc upřímná a není zvyklá mlčet. Nevím, proč ale postavy jako je právě Alona, mám v poslední době hodně ráda. Will byl prostě sympaťák, který to nemá v životě zrovna lehké - to mají s Alonou společné. Protože vídá duchy, má dovoleno poslouchat hudbu i v hodinách a ve škole je prostě jenom kluk, který nezapadá. Jsem zvědavá, jak to bude s hlavními hrdiny v dalších dílech. Jinak ve knize nebyly žádné postavy, které by tam měly nějaké důležitější zastání. Snad jenom Willova kamarádka Joonie, která mi teda k srdci nijak zvlášť nepřirostla a doktor Miller.

Autorčin styl je takový lehký, svěží a čte se až neuvěřitelně dobře. Ani mi nevadilo, že autorka nijak nesází na akci a že většina zápletek byla až ke konci, i když se tedy postupně rozvíjely. Každopádně si myslím, že to byly zápletky hezké, hlavně ta úplně na konci byla hodně zdařilá a náznaky na ni byly po celou knihu. Spíš jsem si užívala autorčin bezprostřední smysl pro humor. Nemůžu říct, jestli se autorce podařilo nebo nepodařilo vytvořit něco originálního, protože jsem knih, kde vystupují duchové, četla málo, ale myslím, že i kdyby nebyla nejoriginálnější na světě, že by se mi líbila stejně.

Celkově se mi kniha hodně líbila. Asi jsem potřebovala něco takového miloučkého, protože přesně takový tenhle příběh je. K tomu všemu je zábavný a má sympatická hrdiny. Pravda, je to jenom oddechové čtivo, ale myslím, že na své by si mohli přijít i náročnější čtenáři. Knihu doporučuji všemi deseti. Sama se už těším na další díl a jsem zvědavá, jak to bude dál.

Moje hodnocení: 9/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

4 komentáře:

  1. Naprosto souhlasím :) Kniha je skvělá stejně jako tvoje recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi by som chcela túto knihu 8)

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá hodně zajímavě, asi se po ní poohlédnu :-)

    OdpovědětVymazat