úterý 19. března 2013

Vstříc temnotě - Lisa McMann

Série: Lovkyně snů
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256

Některé noční můry nekončí... Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých...
Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná...











Janie se učí ovládat lépe svoje schopnosti lovkyně, přestože ji to vyčerpává, jak psychicky tak i fyzicky. Navíc se po minulém zásahu proti drogám začala pracovat pro policii. To se však příliš nelíbí Cabelovi. A zvlášť, když se do jednoho případu Janie musí, na jeho vkus až moc zapojit. Na Fieldridgeské střední, kde studují i Janie a Caleb, je mezi profesory sexuální delikvent, který se nepěkně zaplétá se studentkami. Ale kdo je to, že nikdo nechce promluvit? A proč vlastně nepromluví? Vyšetřování nikam nevede a z Janie se stává volavka, což vztah mezi ní a Cabelem zrovna nevylepší, ale Janie svoji roli přijala a pevně si stojí za svou pravdou. Odhalí Janie, kdo z profesorského sboru to je? Nestane se jí nic při vyšetřování? A k těmto otázkám přibývají Janie i další starosti a to s jejími schopnostmi.

Kniha je psána v er formě v deníkových zápiscích. V tomto díle autorka začátek nijak zvlášť nerozepisuje - ostatně s Janie už jsme se seznámili, takže není důvod otálet. Hned v druhé kapitole se Janie a Cabel setkávají s kapitánkou, která jim zadává úkol a to pro Janie mnohem těžší než byl ten předchozí. Což se ani za mák nelíbí Cabelovi a proto to mezi nimi v tomto díle místy skřípe. V tomto díle bylo hodně dobré, že okamžiky, kdy je Janie s Cabelem, nijak nepřevažovaly ty, kdy Janie pátrala na vlastní pěst a kdy byla volavkou.

Janie je jako hlavní hrdinka skvělá. Nelehký život, který vede sama jenom s mámou alkoholičkou, ji naučil samostatnosti a jisté průbojnosti. Líbí se mi, že si zvládne stát za svým názorem, co se týče práce s kapitánkou, i když to ohrožuje její vztah. A veliký dojem na mě udělala, když se dozvěděla to nejhorší, co práce lovkyně přináší a jak si s tím poradila. Dokonce se v tomto díle i víc zapojila do kolektivu - minimálně, co se chemie týče, ale její nejlepší kamarádky jsme si tu nijak zvlášť neužili. Místy je tu navíc dost praštěná a do jisté míry i upřímná. Janie jsem si jako hlavní postavu oblíbila.

Co do ostatních hrdinů. Postavy této autorky rozhodně nejsou žádné terno - vlastně jich tam ani moc dalších (nějak výraznějších) není. Skoro všechno se v příběhu v podstatě točí kolem Janie a popřípadě Cabela. Ten tu dostal víc prostoru než v minulém a i když mi někdy dost lezl na nervy, je to dočista dobrý hrdina, který si toho taky dost vytrpěl. Co tím ale chci říct. Autorčin styl psaní vlastně ani nedovoluje si nějakou postavu přiblížit a ona se o to ani nepokoušela. Je to prostě příběh Janie. A ve výsledku to není tak špatné, jak to může znít. Jenom je série Lovkyně chudá na postavy.

Autorka má takový ten svůj styl, když to tak řeknu. Kdejaký autor cosi rozepíše do odstavců, aby tam teda byly nějaké ty myšlenky, ale Lisa napíše jednoduchou větu. Jenomže ono není nijak těžké si na to zvyknout a ve finále to ještě přispívá k správné atmosféře knihy. A i děj mi přišel v pořádku - dokonce možná víc než v pořádku. Zápletka a všechno okolo bylo zajímavé. Pravda je sice taková, že viník je odhalený dost brzy a potom už se jenom řeší, jak ho dostat. Ale jde o to, že to zpracování se mi líbilo, takže mi to ani nijak zvlášť nevadilo. A navíc ty deníkové zápisky se mi začínají čím dál víc zamlouvat.

Musím říct, že tento díl mě nijak nezklamal a že byl mnohem lepší než první. Jasně že to není nejlepší knížka, co jsem kdy četla, ale musím říct, že jsem byla závěrem velice příjemně překvapená. Zápletka byla dobrá, její zpracování až na to brzké odhalení delikventa vlastně taky. Hrdinčina matka se tu v podstatě vůbec neobjevovala, takže by mě zajímalo jestli o jejich vztahu bude něco v dalším díle. Každopádně se jedná o spíše odpočinkovou knížku, kterou zhltnete za jedno odpoledne.

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Cesta Janie vyzerá taujímavo. Dúfam, že keď sa k nej dopracujem tak sa poteším. Trošku sa bojím toho štýlu písania ale uvidíme. Hádam. :) Určite stojí za povšimnutie

    OdpovědětVymazat