středa 6. března 2013

Nepřítel mého nepřítele - Kateřina Petrusová

Série: Bavettovi
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360

Dluhy se musí platit. To ví i bývala policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?














Joan je bývalá policistka, která vděčí samotnému králi drogového podsvětí za svůj život, protože při zásahu proti němu se vše zvrtlo a on ji mohl klidně zabít. Ale samozřejmě to nedělal z dobroty srdce. Řekl Joan, že si to jednou vybere. A ta chvíle přišla o tři roky později,  když už má Joan dcerku Amy a pracuje jako bezpečnostní konzultantka. V ten den jí zavolají do práce ze školky s tím, že si dceru vyzvedl Joanin manžel, jenže Joan není vdaná. A tak jí velice rychle dojde, že za tím pravděpodobně bude stát právě Toro. Ten jí také krátce nato kontaktuje a dávají si schůzku, kde se Joan dozví, že musí zabít Roberta Bavettu. Joan je ochotná udělat pro svou dcerku prakticky cokoliv. Ale zvládne Roberta doopravdy zabít? A co když je šance získat Amy zpátky ještě jiným způsobem?

Kniha je psána v ich formě a střídají se tu pohledy Roberta Bavetty a Joan Westové. Toto vyprávění na střídačku z ženského a mužského pohledu se mi zalíbilo už v jiných knihách - a navíc je to od autorčiny prvotiny docela změna - a tato nebyla výjimkou. V některých příbězích je prostě důležité číst to z více pohledů a tady to platí dvojnásob. Zvlášť když je Robert kořist a Joan něco jako najatý vrah. Hodně se mi tu líbilo, že se tu víc projevila celá ta věc s mafií, což jsem ale měla očekávat vzhledem k tomu, že ji Robert vede.

Hlavními hrdiny knihy jsou Robert a Joan. Oba mi byli od začátku hodně sympatičtí, i když jsem ze začátku nevěděla, co přesně od Joan čekat. Na druhou stranu o Robertovi jsem měla udělaný obrázek z minulého dílu. A můžu říct, že nezklamal - je pořád stejný jako v minulém díle. Robert je navíc velice dobrá postava, když se to vezme kolem a kolem. Není zas až tak dokonalý - těch much má vlastně docela dost - ale právě to ho dělá tak nějak ještě zajímavějším. Joan také nebyla špatná postava. Ze začátku mě připadala až moc hysterická, ale vzhledem k její situaci... No a potom v průběhu knihy se z ní stala úplně pohodová postava.

Ale stejně i přes dva skvělé vypravěče této knihy, jsem si nejvíc užívala, když byl na scéně Johny. Strašně se mi líbilo, že si autorka nebrala žádné servítky a prostě tam byly takové ty typické chlapské řeči. A navíc s Johnym je strašná sranda a já jsem si ho tady prostě absolutně zamilovala. Stejně tak se tu objeví opět Theresa, ale bohužel v poměrně malé míře, takže není možné si ji tu patřičně užít. Pro Theresu mám prostě slabost a to jsem ani nejedla žádné její jídlo. Autorka má celkově své postavy velice dobře propracované a promyšlené a podle mě jsou právě ty postavy to nejdokonalejší z celé knížky (samozřejmě plus dialogy mezi Robertem a Johnym). Naopak mě trochu zklamala postava Tora - ani nevím proč. Asi jsem od něj čekala více vychytralosti a mazanosti než v knize bylo. Ale to se v pozitivech stejně ztratí.

Děj se mi velice líbil. První dvě třetiny knihy - paráda. Úžasná zápletka, gradace a všechno parádně promyšlené. Potom to ale všechno sklouzlo tak nějak níž. Bylo tam najednou strašně moc všech těch citů, místy to bylo trochu přeslazené a akce už tam bohužel nebyla ve své podstatě žádná. V minulém díle se mi velice líbil konec a tady to bylo takové - těžko říct, čekala jsem prostě jiný konec a přesně nevím, co o tom konci a tak říct. Tímto ale knihu nijak nechci shazovat. Má spoustu věcí, kvůli kterým stojí za to si ji přečíst.

Po dočtení jsem byla nadšená. Pak se to trochu uleželo a pár věcí tu je, ale to je ve všem a já za sebe můžu říct, že se jedná o povedenou knížku. Je vtipná, velice čtivě napsaná a poutavá. A přestože tam těch citů potom bylo moc, kniha se mi líbila a určitě se k ní ještě budu ráda vracet. Faktem je, že jsem možná čekala víc než jsem dostala, ale čtení jsem si užila a myslím, že když po knize sáhnete, neprohloupíte.

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat