sobota 2. února 2013

Dva meče - Karolina Limrová

Série: Dvě zrcadla
Díl: druhý
Nakladatelství: Host
Počet stran: 310

V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoliv zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je... upír.










Daniel Philips, jemuž nikdo neřekne jinak než Danny, se před dvěma roky odstěhoval od rodiny a přátel, protože dívka, kterou miloval, se zamilovala do upíra a nakonec se sama stala upírkou. V Minneapolis se sám vrhá do povinností lovce a to bez svého řetízku s mečem, který Kate pomohl, aby zvládla přeměnu. Měl už spousta zranění, jež by pro jeho meč byly otázkou vteřiny, ale Danny je příliš tvrdohlavý a nejistý svým činem, že raději riskuje. Na rozdíl od něj upírka Selena svůj meč nosí, přestože je obvykle dědí pouze chlapci. Už po čtyřicet let touží po tom, aby našla toho, kdo ji zabil a sama ho potom zabít. A možná se jí po letech taková šance naskytne. Navíc je někdo víc než ochotný, jí s tím vším pomoct. Pro Selenu je to velice těžké. Bylo lehké zabíjet, když už neměla, co ztratit.

Kniha je psána v ich formě. Jako v minulém díle Dvě zrcadla, je vždy na začátku kapitoly takové skoro ohlédnutí v životě upíra k okamžikům, kdy to všechno začalo. Předtím to byl Joshua a teď se takhle dostáváme mnohem blíž k upírce Seleně, která je mi s prominutím, Joshuo, mnohem sympatičtější. Těžko říct, proč mi to tak přijde, ale celý tento díl mi přišel mnohem reálnější než ten minulý, skoro jako by byl doopravdy zasazen do našeho světa (s upíry a lovci jako bonus).

Hlavními hrdiny této knihy jsou Danny a Selena. Oba mi byli ohromně sympatičtí, i když se místy chovali trochu - moc jako ostatní lidi? Ti dva mě dostali, už když si Selena nasedla za Dannym do taxíku. Byli naladění na stejnou vlnu, uměli se vytočit, ale i v klidu povídat a prostě to jsou přesně ti hrdinové, u kterých se od samého začátku modlíte, aby byli spolu. Danny se dostává ještě z toho, že je teď Kate upírka a že na tom má svůj podíl. Ke všemu je strašně tvrdohlavý, takže je to s ním dost těžké. Ale zároveň je obětavý a starostlivý, což z něho dělá dost komplikovanou postavu. Selena je upírka a při své přeměně přišla o zrak, ale zase má naprosto perfektní sluch. Za každou cenu se snaží držet své lidskosti a ještě ani jednou nepila lidskou krev. Pochází z rodiny lovců a proto sama, přestože je upírka, zabíjí upíry.

V poslední době se mi čím dál častěji stává, že si mě hlavní hrdinové naprosto omotávají kolem prstu. A vytvořené postavy v této knize nejsou výjimkou. Dost možná to má, co do činění s tím, že hrdinové této knihy (i když jsou někteří upíři) se chovají tak lidsky. Prostě že dělají chyby, nejsou nijak dokonalí a navíc se hrdinové snaží překonávat sami sebe, když jim o něco doopravdy jde. A právě tím posledním mě velice potěšil Danny, protože pro něho celá tahle knížka rozhodně nebyla procházka růžovou zahradou, ale spíš jako by na něj čekala zkouška za zkouškou. Zkrátka autorčiny postavy mám moc ráda, už jen kvůli tomu, že nejsou nijak ploché, umí překvapit a spoustu dalších věcí.

Stále častěji čtu knížky od českých autorek a začíná se mi to líbit. Protože žádný autor v zahraničí nemůže mít takovou slovní zásobu, jakou my máme tady. A Karolina ji má, což dělá její čtení takové zvláštním způsobem osvěžující. Když k tomu všemu připočtu autorčin skvělý styl psaní, tak je kniha Dva meče doopravdy úžasná. Já nevím, mám pocit, že minulý díl jsem ani tak neprožívala (tam mi Danny místy dost lezl na nervy). Tento díl byl tak nějak víc emocionálnější, mnohem zajímavější a nápad byl úžasný a originální. Taktéž skvěle napsaný. Navíc se mi moc líbilo, že tu bylo mnohem víc humoru a sarkasmu než v předešlém díle - prakticky by se dalo říct stoprocentně.

Možná jste z mé nadšené recenze pochopili, že se mi kniha doopravdy líbila. Neměla žádné své slabé momenty. Autorka skvěle a naprosto přirozeně propojila akci s klidnějšími místy. V recenzi na minulý díl jsem psala, že kdyby tam bylo méně té romantiky, že by se mi líbilo ještě víc. No a takhle kniha tím pádem naprosto všechno spojila. Byla náramně čtivá, místy vtipná, ale zvládla vzít i za srdce. Pravda je taková, že jsem měla správné podezření, jak to asi dopadne. To ale nic nemění na tom, že mě autorka kolikrát zvládla překvapit jistými událostmi. Mé hodnocení je asi jisté (to ale neznamená, že jsem někdy nevěřícně nekroutila hlavou, protože kroutila) tak vám alespoň na závěr - pokud váháte - můžu knihu doporučit.

Moje hodnocení: 10/10

Za poskytnutí e-booku děkuji nakladatelství Host.

Žádné komentáře:

Okomentovat