středa 23. ledna 2013

Tygrovo prokletí - Colleen Houcková

Série: Tygří sága
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 408

Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud?
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jak se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.
Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy.





Sedmnáctiletá Kelsey shání brigádu a tak se dostává k cirkusu. Je tam někdy poměrně hodně práce, ale Kelsey to moc nevadí, navíc se může dívat na všechna cirkusová vystoupení a také si tam najde skutečného přítele. Alespoň tak to cítí. Asi by nikdo nečekal, že tím přítelem je bílý tygr Dhiren, kterému však ona začne říkat pouze Ren. Nechápe to, ale jako by jí Ren přestože je tygrem rozuměl a tím zvířecím způsobem si ji oblíbil. A ona je na tom stejně, přestože je těžké uvěřit, že za chvíli cirkus zase pojede dál a ona už Rena neuvidí. Vše se ale změní, když o Rena projeví zájem pan Kadam s tím, že se Ren vrátí do Indie. Samozřejmě je ráda, že bude Ren volný, ale ještě radši je, že pan Kadam ji chce na cestě jako pomocnou ruku, co by se o Rena starala. A tak se Kelsey i s Renem dostává do Indie, kde na ni čeká mnoho tajemství a dobrodružství.

Hned z prologu je jasné, že kniha nebude pravděpodobně podobná ničemu, co jste kdy četli. Prolog je možná trochu nepochopitelný pro ty, co knihu ještě nezačali číst, ale myslím, že jen co se na scéně objevil pan Kadam, tak že se mnoho věcí vysvětlilo a spousta už se jich s prologem poté dala spojit. Čímž se dostávám k jedné věci, která se mi místy na knize moc nelíbila. Jak se dostala hlavní hrdinka s Renem a panem Kadamem do Indie a autorka se nás, co nejvíc snažila přiblížit tamní kultuře, jídlu a tak dál. To pochopitelně není špatně, ale místy už toho tam prostě bylo moc. Moc pověstí, moc tradic, moc historie, moc popisů okolí a budov. Některé tedy byly velice zajímavé, některé míň. Prostě by to bylo úžasné, kdyby jich nebylo tolik. Jsou to takové části, které někdy ani příliš nevnímáte. I přes to si však autorčiny snahy cením. Dokonce tak, že bych se do Indie strašně ráda podívala, kdyby se naskytla nějaká taková šance.

Hrdinka knihy Kelsey mi byla zprvu opravdu hodně sympatická. Měla v sobě něco takového obyčejného, takže na mě doopravdy působila jako fajn holka, kterou už jsem někdy potkala. Prostě takový pocit. Navíc se mi i líbilo sledovat příběh jejíma očima a taky je v průběhu knihy znát jistý posun její mysli. Tedy takhle: naprosto jsem nerozuměla těm, co psali recenze s tím, že je Kelsey na hlavu a její vnitřní monology jsou k zbláznění, protože na mě tak prostě nepůsobila. A pak přišla možná polovina knihy a já si najednou řekla: tak takhle to vlastně mysleli. Kelseyiny myšlenky, co se druhé poloviny knihy týče byli fakt k zbláznění ještě s tou její snahou udělat všechno správně. Našla bych spoustu okamžiků, o kterých kdybych měla šanci s Kelsey mluvit pravděpodobně bych ji něčím velice objemným praštila po hlavě, aby si to laskavě urovnala. Ale jinak byla chytrá a obětavá a kdyby nebylo druhé části určitě bych ji byla zařadila mezi jedny z mých oblíbenějších hrdinek.

Celkově autorka vytvořila úžasné postavy. Kromě hlavní hrdinky, která se průběhem stala místy tak trochu nesnesitelnou, jich tam už nebylo mnoho, o kterých by skutečně stálo za to se zmínit. Ale třeba pan Kadam - toho jsem si oblíbila už kvůli tomu, co všechno obětoval a jak byl na Kelsey hodný, i když si musel myslet, že je úplně blbá. Ona ho brala skoro jako dědečka. No a strašlitánsky jsem si v knížce oblíbila tygra Rena. Určitě by se dostal do desítky mých nejoblíbenějších hrdinů. On je tak strašně hodný a trpělivý s Kelsey a ochranářský a hezký. A prostě je úplně úžasnej. I když teda někdy umí být i pěkně tvrdohlavý a arogantní. Ale zároveň je i zranitelný a pro Kelsey má slabost.

Jednou za čas mám náladu na něco dobrodružnějšího a proto jsem sáhla po Tygrově prokletí. I když jsem ho zase málem vrátila zpátky na poličku, když jsem si všimla, jak v anotaci stojí romantická fantasy série. Ještě že jsem to neudělala! Strašně mě potěšilo, že i přestože má kniha romantické prvky a podtext, nejde tady jenom o tu romantiku, ale že děj jde pořád kupředu a kupředu (i když nám to Kelsey svou odhodlaností a urputností místy trochu kazila). Přesto se mi líbila většina momentů, co spolu hlavní hrdinové byli. Bylo to tam, ale nefigurovalo, takže z mé strany velká spokojenost. Navíc má autorka velice poutavý styl, i když někdy až moc popisuje. Jedná se o knihu, kterou když vás chytne, můžete mít neuvěřitelně rychle přečtenou. Ale přestože Ren je k sežrání, strašně se těším až se dostane trochu víc prostoru i jeho bratrovi Kišanovi.

Ve výsledku byla kniha velmi povedená. Už samotný námět, který je mnohem víc než originální, je úplně úžasný! A vůbec to o tom prokletí, jak pečlivě to bylo promyšlené až po tu kulturu Indie. Jsem ráda, že originální knížky ještě můžou existovat. Každopádně mě chytil autorčin styl psaní, Ren, všechno to co se prokletí týče a podobně. Nejdřív jsem byla šíleně naštvaná na ten konec a říkala si: proboha, myslí to vážně?! Ale pak jsem to zvažovala a jedná se o tetralogii, takže uvidíme. K tomuto dílu, ale ještě musím říct, že i přes to jak mě Kelsey vytáčela, se jedná o velice dobrou knihu, která rozhodně stojí za přečtení. Možná nenadchne a neokouzlí, ale originální námět ocení určitě každý.

Moje hodnocení: 8/10

1 komentář:

  1. Na knihu sa chystám, vábia ma tigrovia a tá indická kultúra 8)
    Pekná recenzia 8)

    OdpovědětVymazat