pátek 14. prosince 2012

Napsáno krví - Andrea Kane

Série: Sloane Burbanková
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 320

Během své práce se bývalá agentka FBI Sloane Burbanková mnohokrát ocitla v ohrožení života. Tentokrát ale nebezpečí číhá tam, kde by ho nečekala - za dveřmi luxusního bytu jejích rodičů. Matku někdo brutálně napadl a vše nasvědčuje tomu, že nešlo jenom o vloupání. Co má otec Sloane společného s chladnokrevným gangsterem? Jaké tajemství se skrývá v historii rodiny Burbankových?













Sloane Burbanková je zvyklá na zločiny, vraždy a na to, že se už mnohdy ocitla v ohrožení života. Tím víc ji šokuje, že klid a bezpečí už na ni nečeká ani v bytě jejích rodičů, kam se někdo vloupal. Její máma, která přišla domů v nesprávnou chvíli, je v nemocnici a její otec není ve své kůži a je úplně na dně. Vysvětlí Sloane, co se jednou stalo, když on a jeho parťáci kupovali obraz Živý nebo mrtvý. Tato událost se pojí s vraždou a oni ví, kdo ji spáchal. Nikdy o tom však s nikým nemluvili. Stalo se to přece už před deseti lety, snažili se zapomenout, ale teď se to všechno vrací. Do všeho se navíc začne zaplétat asijský gang a jeho chladnokrevný vůdce a FBI nemá ani zdání o tom jestli spolu případy nějak souvisí. Ale brzy si začnou skládat další a další dílky skládačky dohromady.

Kniha Napsáno krví je psána v er formě. Jedná se o thriller, takže se tu nedočkáme žádných zbytečných popisů. Celá kniha je hodně o faktech a o dávání si dvě a dvě dohromady. Někdy je doopravdy obdivuhodné, jak to hrdinům pálí a jakým směrem uvažují o problému dva rozličné charaktery a jak moc se může lišit jejich názor na věc. Čímž se dostávám k tomu, že autorka píše z více pohledů a tím čtenáři mnohdy získávají úplně jiný pohled na to, co se děje. Píše o Sloane, píše o tom, co dělá Derek a nebo o parťácích Sloanina otce, ale také píše o těch, co mají s případem, co mají s těmi zločiny, co do činění.

Kniha má dva vyloženě hlavní hrdiny. A to je Sloane a její přítel - který pracuje u FBI - Derek. Pravda je taková, že bych jako hlavní hrdiny mohla nazvat i další, ale to už bych spoilerovala. Každopádně je v knize úžasně zakomponován obyčejný život těch dvou a jejich práce. Je fakt, že toho druhého je tam o mnoho víc. Celkově si ale myslím, že Sloane a Derek jsou skvělý pár. Svými vlastnostmi a tak nějak hromadně vším se skvěle doplňují. Ale také za sebou nemají lehkou minulost. Jednou už se kvůli společné práci u FBI rozešli - jsou totiž oba workoholici. Teď se to zase všechno snaží napravit a konečně spolu i bydlí. A na tomhle případu se prokáže jestli spolu skutečně budou moct být, protože je osud zase svedl ke společné spolupráci. A navíc je ten případ pro Sloane velmi osobní.

Autorku musím skutečně pochválit, protože charaktery měla vytvořené skutečně dobře. Na stránkách se tudíž objevily velmi odlišné osoby. Hodně jsem si oblíbila Riche. Fascinovalo mě to, jak je chytrý, jak mu to pálí a jak je oddaný své práci. Celkově si ale nemůžu stěžovat, že by mi nějaký hrdina v příběhu neseděl. Dobře, s padouchama jsem se zrovna dvakrát nesžila, ale stejně jsem musela obdivovat, jak o nich autorka psala a do toho příběhu prostě patřily. A skutečně jsem si zamilovala duo Derek a Sloane.

Napsáno krví mělo velmi dlouhou a složitou zápletku. Ani si nejsem jistá jestli bych teď chvíli po přečtení knihy zvládla říct, jak přesně se na každý malinkatý dílek té skládačky přišlo. Přibližně samozřejmě vím, ale rozhodně si nemyslím, že bych to zvládla převyprávět. Obdivuji autorku, protože právě z úplných maličkostí se někdy přišlo na poměrně zásadní věc a takhle to bylo v průběhu celé knihy. Tohle rozhodně není knížka na odpočinek, u které byste si mohli v klidu relaxovat. Místy je to skutečně o tom si informace správně vysvětlit a zařadit.

Co ale doopravdy musím: pochválit nakladatelství českou obálku, protože ta je prostě nádherná! Líbí se mi sladění červené a černé barvy, font písma, který k celému příběhu tak nějak zvláštně pasuje stejně jako název. Zpracování knihy uvnitř je takové jednodušší, ale  mě se to líbí. A ještě víc že jsem při čtení nenarazila na příliš chyb. Po grafické stránce je kniha prostě úžasná.

Tím ale nechci říct, že by se mi nelíbil obsah, protože opak je pravdou. Po první kapitole jsem sice byla  trochu na rozpacích, ale s dalšími stránkami už jsem se dostávala do té atmosféry knihy a čtení jsem si dost užila. Jenom když jsem dočetla knížku mě napadlo, kolik lidí tam asi v součtu zemřelo? Takže se někdy chystám na znovu přečtení a za každého mrtvého si udělám čárku. Knihu určitě doporučuju těm, co nehledají jen tak nějakou knihu k odpočinku.

Moje hodnocení: 8,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Mě kniha také zaujala a vlastně mě i docela překvapila, koupila jsem ji za pár kaček v Levných knihách, říkala jsem si, že když už nic, má alespoň hezkou obálku (jak tak čtu, tebe také zaujala :D). Ale záhy jsem se ponořila do děje a docela si ho užila :-)

    OdpovědětVymazat