sobota 10. listopadu 2012

Temné vize Vášeň - L. J. Smith

Série: Temné vize
Díl: třetí
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256

Kaitlyn a jejím přátelům se podařilo získat úlomek čistého křišťálu od Bratrstva. Ten může zničit zrůdný krystal pana Zetese, který páchá zlo. Nejprve však musí najít místo, kde je krystal schovaný. Kaitlyn se proto rozhodne pro návrat do institutu, protože jako tajný špeh má šanci úkryt najít. Podaří se skupině nadaných studentů porazit pana Zetese? Jaké nebezpečí hrozí Kaitlyn?













Bratrstvo, Kaitlyn a jejím přátelům, dalo úlomek z posledního čistého křišťálu, aby mohly zničit krystal pana Zetese, který skrz něj páchá zlo. Největším problémem však je, že nemají ani ponětí, kde by mohl krystal být. Když jim Gabriel málem čistý křišťál ukradne, což byl úkol od pana Zetese, Kaitlyn od ostatních v noci utíká, aby se mohla vrátit do institutu. Protože jakou jinou mají šanci najít úkryt krystalu, než se zvědem přímo v nepřátelském táboře? Kaitlyn se seznamuje se všemi v institutu a zjišťuje, jak skutečně velkou moc má pan Zetes. Všichni jsou nejdřív vůči Kaitlyn ostražití. Jediný kdo jí hned uvěřil, byl Gabriel, s kterým se v institutu také velmi sblíží. Otázkou však zůstává, jestli zvládnou porazit pana Zetese a jak velké nebezpečí v institutu hrozí Kaitlyn.

Kniha začíná z Gabrielova pohledu, který vlastně v druhém díle od ostatních utekl za panem Zetesem. Má za úkol ukrást křišťál, ale nakonec, i přestože je mnohem silnější než dřív, se mu to nepodaří. Zbytek hrdinů se schovává v domě Marisolina bratra Tonyho, který jim velmi pomohl už při útěku z institutu. Tohle všechno vlastně znamená, že knížka zase poměrně úzce navazuje na předchozí díl Posedlost.

Kaitlyn mi v tomhle díle poměrně sedla. Byla zase mnohem dospělejší a ostražitější než v minulých dílech. Místy jsem jí sice nerozuměla a několik věcí bych udělala jinak. Ale nakonec se zdá, že většina toho co Kaitlyn udělala, bylo správně. Ale nesnášela jsem ji za to co způsobila Gabrielovi, od kterého se v minulém díle dozvěděla, že ji miluje. Já nevím, ale ten její Rob je tak dokonalý, až mě tím leze na nervy. A Gabriel je prostě ten, co má charisma - i když nemůžu říct, že by mě nenaštval tím, co udělal v předchozím díle, protože naštval.

Třetí díl Temných vizí mě rozhodně nezklamal. Dokonce si dovoluji tvrdit, že je to nejlepší knížka od L. J. Smith, co jsem, kdy přelouskala. A potom jak se mi líbil i druhý díl, jsem tak trochu počítala, že by tenhle díl mohl být ještě lepší, protože hodnocení na goodreads má z celé trilogie nejvyšší. A já můžu jenom souhlasit. A dál se můžu jenom pozastavovat nad tím, proč jsou tolik propagované Upíří deníky a ne právě Temné vize, které mají mnohem větší potenciál a jsou mnohem lépe napsané.

Vždycky jsem měla pocit, že všechny postavy (když nepočítám Kaitlyn a Gabriela) jdou tak nějak mimo mě. V tomto díle to platilo dvojnásob. Ty postavy jenom tak nějak dotváří celou vidinu příběhu a to je tak všechno. Třeba takový Lewis - o tom nevíme prakticky nic. K Anně jsme se trochu dostali v minulém díle, když všichni přespávali u její rodiny. S Robem jsme se poměrně dobře seznámili už v prvním díle. A Gabriel - o tom se stále dozvídáme nové věci, protože jeho život byl doopravdy zajímavý a plný zvratů (většinou k horšímu). Proto jsem také byla strašně ráda, že se v tomto díle Kaitlyn s Gabrielem sblížili.

Na tomto díle mě nejvíc mrzí, že hned od začátku - jak tam mluvila Anna s Kaitlyn - jsem věděla, jak skončí. Kniha nebyla vyloženě průhledná nebo tak, ale když jsem se na konci dozvěděla, že jsem měla pravdu, přece jen mě to trochu otrávilo. To ale samozřejmě nezkazilo můj dojem z celé knížky. Protože kniha se doopravdy dobře četla, děj byl svižný a bylo tam přesně tolik akce a klidnějších scén, aby to bylo v rovnováze a čtenáře to nenudilo. Temnější stránku si Vášeň udržela z předchozího dílu. Také bylo dobré, že ne vše hrdinův vycházelo podle plánu.

A stejně jako u předchozích dvou dílu musím nakladatelství pochválit za jednoduché provedení našich českých obálek. Někomu se možná může zdát dost divné pouze měnit barvy podle dílů. Ale ta holka vypadá skutečně vypadá jako Kaitlyn a nemůžu říct, že by se mi obálky nelíbili.

Poslední díl Temných vizí mě rozhodně nezklamal. Jednalo se o příjemné zakončení celé série. Knihy jsou sice psány jednodušším stylem a místy nejsou zrovna dvakrát nápadité, ale kdo toho četl od L. J. Smith víc mi musí dát za pravdu, že Temné vize mají na rozdíl od jiných autorčiných děl něco do sebe. Líbil se mi i konec, ač jsem ho přesně takový čekala. Doufám, že se nikdo jiný (ani autorka sama) nebude snažit psát další díly, protože se obávám, že by mi to mohlo celý poměrně hezký pocit z celé série pokazit. Kostra a základní myšlenka byla velmi dobrá a na autorčiny poměry velmi dobře zpracovaná. Pár věcí by tam sice mohlo být jinak, ale to už je jedno. Jedná se o příjemnou oddechovku, kterou vám můžu jenom doporučit.

Moje hodnocení: 8,5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Táto časť sa mi lúbila najviac 8)
    Vedela ma pohltiť 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj miluji temné vize mám oba dva první díly a ten třetí jsem našla jenom draho a přes internet což nemam ráda . Chtěla jsem se zeptat jestli nevíte o nějaké stránce kde by se ta knížka dala zdarma stáhnout jako pdf . Děkuju

    OdpovědětVymazat