sobota 3. listopadu 2012

Rozdělená srdce - Bettina Belitz

Série: Rozdělená srdce
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 480

Po přestěhování je sedmnáctiletá Elisabeth je naštvaná snad na celý svět - přišla o všechny kamarády, na venkově není moc příležitostí k zábavě a navíc rodičům to všechno naprosto vyhovuje. Všechno změní setkání s Colinem. Proč ji tento kluk od začátku neuvěřitelně přitahuje, to nedokáže vysvětlit. Chová se divně, odtažitě a dává Elisabeth jednu hádanku za druhou. Jaké je jeho tajemství? Co skrývá? Svým pátráním odhalí Elisabeth pravdu - její rodině, Colinovi i jí hrozí velké nebezpečí.











Sedmnáctiletá Elisabeth musela i s rodiči opustit svůj úžasný domov v Kolíně. Přišla o kamarády a také o první příležitost se sblížit s klukem. Svoje vnitřní rozpoložení dává Elisabeth všem dost dobře najevo. Nejhorší ze všeho, ale je, že rodiče její zatvrzelosti vůči novému domovu na venkově naprosto nerozumí. Všechno ale mění osudné setkání s Colinem. Elisabeth si najednou nemůže být jistá ničím, co doposud znala. Ani svojí rodinou. S Colinem ale nejde jenom o to, že ji od samého začátku naprosto neuvěřitelně přitahuje a že se snaží být odtažitý a stále ji od sebe odhání. Colin něco tají. Elisabeth tuší, že to musí být něco strašného, něco nebezpečného, ale tím vím chce znát pravdu. Nehodlá to vzdát a pátrá po všem možném i nemožném. A to co zjišťuje jí navždy mění pohled na svět.

Když se nad knihou zpětně zamyslím, musím říct, že jsem od jejího přečtení čekala něco úplně jiného. Obálka je taková pěkňoučká a vypadá velmi nevinně a obsah ji nijak zvlášť svou krásou neohrožuje. Na Goodreads má však kniha hodnocení čtyři hvězdičky, takže možná jsem jenom já vůči knize trochu negativní. Ne nebyla vyloženě špatná, ale kniha asi tak nějak není můj šálek kávy. K pořádné akci se schýlilo až ke konci a ještě je to velmi otevřený konec, protože kniha má další dva díly. Třeba mě potom ještě překvapí.

Za můj negativní postoj může možná v docela dost velké míře hlavní hrdinka Elisabeth. Naposledy jsem se takhle moc do hrdinky nemohla vžít při čtení knihy Křídla. Elisabeth pro mě byla naprosto nepochopitelná. Také mě místy přišlo, že je naprosto nevyrovnaná a nemá páru o tom, co vlastně chce. Jednou se chovala jako rozmazlená městská fiflena a najednou byla dočista v pohodě. Nedivím se jejím spolužákům, že neměli ani potuchy, kam si Elisabeth zařadit. A navíc hned od prvního setkání s Colinem bylo jasné, že do všeho bude strkat nos a všechno bude chtít vědět. Nebo tam třeba říkala, že nesnáší slídivé a vlezlé holky. Na ní jí to ale očividně nevadilo. Nebo třeba ta její věčná ospalost. Ale na druhou stranu je Elisabeth docela chytrá holka, co si našla cestu ke Colinovi, přestože se ho ostatní spíš straní.

Jediné postavy, o kterých se vskutku motala celá dějová linie, byly Colin a Elisabeth. Colin mi byl docela sympatický. I když je to takový ten typický hrdina, co si nechce připustit, že Elisabeth vlastně miluje a za každou cenu se ji od sebe snaží držet dál. Takže v podstatě zranitelný hrdina, který ze sebe dělá drsňáka. Ale moje sympatie silně zakolísaly asi devadesát stránek před koncem. Sice je to tam všechno potom vysvětlené, ale stejně mě tou věcí naštval. Zbytek postav tam jen dotvářel příběh a většina jich šla mimo mě. Skutečně se mi ale líbil Colinův kůň Louis a jeho kocour Mistr X.

Kniha měla velice zajímavý námět. Takový náběh na staré legendy, ve kterých se vyskytovaly noční můry neboli zmoři. Ale potenciál, který kniha mohla mít, nebyl nijak úžasně zpracován, takže je to jenom další nenáročné počteníčko pro dívky. Děj se strašně vlekl (hrdinka mi to také nijak neusnadňovala) a popisy některých situací nebo tak celkově byly velice zdlouhavé. Autorka sice píše takovým bezprostředním čtivým stylem, ale když to tak vezmu - v podstatě se v knize čtyři sta stran nic nedělo. A čekání na to až se konečně začne něco dít bylo docela úmorné. Až posledních sedmdesát stran se děj zběsile rozběhl kupředu a konečně se něco dělo. Následovala akce za akcí, ale ten konec už celý dojem z knihy nijak nevytrhl. Jako odpočinková kniha, od které příliš nečekáte, může být i docela dobrá.

Když to ale vezmu kolem a kolem, musím přiznat, že mě kniha zklamala. Právě podle poměrně kladných hodnoceních jsem toho hodně očekávala. Ale knížka mi prostě nesedla a to se stává. Rozdělená srdce je taková ta typická romance, kde se něco začne dít až na konci a kdy je děj knihy poměrně lehce předvídatelný. Zároveň mi ale přijde, že příběhu chyběla taková ta hlubší myšlenka. No prostě, když o knize příliš nepřemýšlíte, jedná se o příjemné čtení. Musím nakladatelství pochválit originální obálku, protože ta a celé grafické provedení knihy je velmi zdařilé. Série má mít ještě další dva díly, kterých se sice docela bojím, ale myslím, že by snad mohly být lepší než ten první.

Moje hodnocení: 5/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Má to krásnu obálku, ale neviem či by ma kniha zaujala.

    OdpovědětVymazat
  2. Prosím, nevíte někdo zda se někde na internetu dá sehnat pokračování? Klidně i ve slovenštině, nejlépe neplacené (ovšem). Četla jsem ji již dvakrát a už poprvé jsem ze samého smutku a vzteku nemohla spát. (Tak, sakra, kde to žijeme!?!. Přeci nemohou jen tak vydat první díl v češtině a další jen ve slovenštině! HRŮZA!) Předem mnohokrát děkuji za odpověď. :)

    OdpovědětVymazat