pátek 26. října 2012

Temné vize Posedlost - L. J. Smith

Série: Temné vize
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 248

Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami...
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?








V Zetesově institutu se několik studentů učilo rozvíjet a lépe ovládat své paranormální schopnosti. Jenže přišli na skutečné záměry pana Zetese a jeho výzkumného týmu a hned je jim jasno, že musí utéct. Vzhledem k tomu, že ke svým rodinám nemohou, se všichni rozhodnou, že budou hledat bílý dům, který díky telepatické síti viděli všichni v Kaitlyně snu. Jediné co ví, je, že se dům musí nacházet někde na severu u moře, což není nic moc. Kaitlyn si navíc na Gabrielovi všimne, že se chová více než podivně. Snaží se přijít, co mu je, ale Gabriel se jako vždy všem straní. Navíc mají podezření, že i takhle na útěku je jim pan Zetes stále v patách a možná ještě silnější než kdy jindy. Vidina bílého domu je stále nutí pokračovat v cestě. Ale mají doopravdy šanci ho najít?

Kniha velmi úzce navazuje na první díl, takže je to takové okamžité vtažení do děje. Studenti tam vlastně pobíhají po institutu, balí si věci a všechno potřebné na cestu. Bohužel jim některé plány nevycházejí už od samého začátku. Jejich útěk je celý takový zmatený a všichni jsou rádi, když už jsou konečně z institutu pryč.

Hlavní hrdinka mi v tomto díle připadala mnohem dospělejší než v prvním. Protože už si skutečně zažila své. Vždyť pan Zetes je chtěl využít jako zbraně. Dokud se nedozvěděl o síti. Ale zároveň si v institutu našla přátele na život a na smrt a také úplně úžasného přítele. Rob - strašně hodný, všechno chce využít pro dobré účely, aby se nikomu nic nestalo a kdesi cosi - toho jsem si zrovna nezamilovala právě pro to, jak moc je dokonalý. Kaitlyn mi sice čas od času trochu lezla na nervy, ale zároveň jsem si ji tu docela dost oblíbila. Nebyla zbytečně důvěřivá, když si nebyla jistá, chtěla pomoct Gabrielovi, i když ten o to zrovna nestál a byla ochotná mu slíbit, že se to od ní nikdo jiný nedozví a ukázat mu, že on za to nemůže.

Druhý díl Temných vizí mě rozhodně nezklamal. Zprvu jsem sice měla trochu obavy, jak se tato kniha rozvine - vždyť hledají nějaký bílý dům, o kterém si ani pořádně nejsou jistí, že existuje! Velká část knihy možná byla jenom o tom, že jsou na útěku, ale díky bohu ten průběh nebyl nijak hladký, takže si myslím, že tento díl se kvalitou přinejmenším rovná tomu prvnímu.

V tomto díle jsem nějak ztratila mínění, jak o Robovi, Lewisovi, tak i Anně, která mi v předchozím díle byla docela sympatická, pro svoji schopnost komunikovat se zvířaty. Nejlepší postava knihy je Gabriel - ten si tu u mě můj dobrý dojem ještě posílil. Já mám pro ty nevrlé a špatné kluky prostě slabost. A navíc se mi líbilo, že se tu k němu Kaitlyn tak nějak víc přiblížila a že ho tu tak trochu pochopila. I když právě v některých situacích s Gabrielem bych ji nejraději přetáhla něčím přes hlavu. Protože on to neměl v životě zrovna lehké a stále nemá.

Kniha má svižný děj a čte se doslova sama. Rozhodně si mě získala tím, že se stále něco dělo a že děj a provedení byly takové temnější. Ale zároveň tam byly i takové klidnější scény. To autorka asi chtěla vyvážit akci - a já myslím, že se jí to docela dobře povedlo. Autorka má takový ten svůj jednoduší styl, v některých jejích dílech trochu průhledný, ale Temné vize naštěstí nejsou ten příklad. Skutečně se mi líbila i ta myšlenka, že hledají bílý dům ze snu, v kterém se díky telepatické síti ocitli úplně všichni.

Kniha mi přišla dobrá. Ne perfektní - na to si u L. J. Smith prostě musíte zvyknout - ale rozhodně stála za přečtení. Dokonalá obálka, skvělá základní myšlenka příběhu a když se to dá dohromady s vytvořeným prostředím příběhu a všemi postavami, tak se jedná o skvělý příběh. Nejvíc ze všeho se mi tu ale líbil konec. Člověk už nečeká, že se něco může pokazit nebo tak a najednou zjistíte, že jste byli úplně vedle. Rozhodně má u mě autorka plus za všechno to, co v příběhu nevyšlo tak úplně podle plánu. Od knihy jsem čekala víc akce a dočkala se jí, takže jsem velmi zvědavá, jak to nakonec s hrdiny dopadne ve třetím díle. Celkově se jedná o velice příjemné čtení - kniha rozhodně stojí za přečtení.

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. juj mne sa táto časť najmenej páčila 8D
    a dosť málo, asi tým všelijakým cestovaním, nikde vlastne neboli a pritom len hľadali dom...
    3. časť sa mi lúbila najviac, tá mi vylepšila dojem z tejto série 8)

    OdpovědětVymazat