pondělí 8. října 2012

Temná akademie Spoutaní - Gabriella Poole

Série: Temná akademie
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 272

Se začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není jen nováčkem, který postupně odhaluje, co chce škola za každou cenu utajit. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnostmi. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Cassie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt na blízku.









Cassandra Bellová se vrací na Darkovu akademie, která je tentokrát v New Yorku. Cassie už není na akademii žádným nováčkem, ví komu může a nemůže věřit. Už nepotřebuje vědět, co akademie skrývá před ostatními. Ona to ví. A i přes svou nechuť je toho součástí. Cassie je silnější než kdy dřív, ale také má mnohem více věcí, co musí skrýt za každou cenu. Byla přijata mezi Vyvolené a největší starosti jí dělá stále silnější hlad a její neuvěřitelné schopnosti, které se tolik liší od toho, co umí ostatní. Co ji ale skutečně děsí je duch v jejím těle. Jak dlouho bude ještě schopna udržet ho pod kontrolou? Její kamarád se jí začíná vzdalovat. Mezi všemi panují nevyřčená tajemství. Tenhle rok bude opravdu těžký.

Kniha vás stejně jako u prvního dílu okamžitě vtáhne do děje. Tady naštěstí nemusíte mít obavy jestli je prolog vyprávěn skutečně o Cassie. Prolog je především o tom jak Cassiin hlad stále sílí a jak je těžké ho udržet pod kontrolou. A potom když už je na letišti v New Yorku dosáhne její hlad maxima a ona zkolabuje. Když se probudí, je v kanceláři sira Alrica, který když nejsou v ředitelně i její přátelé, jí vysvětlí, že se musí naučit krmit a že nesmí nechat takhle vyhladovět. Cassie má, ale tak trochu svou hlavu. A nechce se ze své kamarádky krmit nijak často. Takže to s ní má pan ředitel doopravdy těžké.

Jak je psáno v anotaci z Cassie se doopravdy stala přes loňský semestr silná osobnost. Dalo by se do jisté míry říct, že na akademii v New Yorku nastoupil někdo úplně jiný. Cassie mi v tomhle díle přišla hodně sympatická. Mnohem víc než v prvním díle. Tam to byla taková nejistá hrdinka - jednou strašně plachá, pak najednou strašně statečná a zvědavá. Tady to byla doopravdy hrdinka, o které stojí za to číst. Byla sebevědomá, zmatená z toho, co se s ní stalo a nebyly v ní žádné dvě normálně neslučitelné povahy, což je také velké plus. Autorka si s hrdinkou v tomhle díle hezky pohrála. Cassie jsem měla doopravdy ráda. A také si pohrála i s vedlejšími postavami.

V tomto díle nám opět autorka neposkytla vysvětlení, jak se to má s jazykovými bariérami. Sice jsme v New Yorku, kde se mluví anglicky, ale stejně by mě to zajímalo. A tak nějak mi připadá, že autorka nám to ani vysvětlit nechce - možná vysvětlení sama nemá. Ale v tomhle díle už mě to ani tak nezajímalo. V dalším díle se dostaneme do Instanbulu.

I když jsem měla Cassie ráda, její kamarádka Isabella je prostě ještě lepší. Je sice taková střelená - a v tomhle díle mi připadá, že se ani tolik nevyskytovala - ale je neskutečně věrná kamarádka a konečně chodí se svým vysněným klukem. Ale nejvíc mi udělala radost jednou věcí ke konci. A to jsem si vážně nebyla jistá jestli to udělá, takže jsem na ni doopravdy hrdá.

Autorka se příliš nerozepisuje. Žádné zbytečné popisy v této knize nejsou. Kniha je soustředěná hlavně na děj, napětí a na akci. Tím určitě mnoho čtenářů neopovrhne. A děj má doopravdy spád. Kniha se čte skoro sama. Přijde mi, že kniha není psána tak jednoduchým stylem jako u prvního dílu - myslím, že je tento díl mnohem lépe propracovaný. Jestli bude série každým dalším dílem lepší tak bravo! Autorčino psaní je podstatně lepší, jak kompozičně tak jsou i charaktery sympatičtější.

Obálka je velmi podobná prvnímu dílu. A vedle sebe ty knihy vypadají úžasně! Strašně se mi líbí, jak je dole na obálce vždycky zobrazeno město, ve kterém se Darkova akademie zrovna nachází. A ten obličej s červenýma očima tomu všemu skvěle kontrastuje. Temná akademie má prostě ten typ obálek, který je naprosto nepřehlédnutelný a poutavý. U této knihy klidně dejte na obálky.

Po prvním díle jsem se docela bála, jaké bude pokračování, ale jsem doopravdy nadšená. Kniha se skvěle četla, dialogy byly přehledné, charaktery propracovanější a autorka odvedla skvělou práci. A na konci jsem byla doopravdy překvapená, jak se to všechno zvrtlo. U této knížky nikdy nemůžete přesně odhadnout konec, autorka vás vždycky překvapí. Knížka byla doopravdy skvělá. Jestli už jste přečetli první díl, všemi deseti sáhněte i po tom druhém.

Moje hodnocení: 9/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Stydět se nemusíš. Já ji četla teprve asi před půl rokem. A to nemluvím ani o tom, že to byla teprve moje druhá "starší" kniha.Budu ráda, když se zapojíš. Dala bys mi vědět, jestli zveřejníš článek? :) Ráda bych si ho přečetla.

    Mně se právě Cassie v prvním díle líbila právě proto, že byla taková různá. Já jsem totiž taky taková. :D Ale ta nová Cassie se mi taky zamlouvala. Hlavně bylo pěkné, že se držela toho scénáře z prvního dílu "jsem chudá". Isabella mě ani moc nepřekvapila. Věděla jsem, že má Cass ráda. :) Věděla jsem, že TO pro ni udělá. :) Stejně tak by to Cassie udělala pro ni. Škoda jen, že jim nepomohla i ta TŘETÍ osoba a raději zdrhla přestože jí Cassie zachránila život. A co se týče jazykové bariéry, já to brala tak, že se všichni učí anglicky, tak se domlouvají anglicky. :) Hlavně spousta těch žáků třeba uměla francouzsky. :)

    OdpovědětVymazat