úterý 11. září 2012

Temné vize Odhalení - L. J. Smith

Série: Temné vize
Díl: první
Nakladatelství: Fragmnet
Počet stran: 272

Kaitlyn je studentka střední školy. Kvůli svým nezvyklým očím a jasnovideckým schopnostem má pověst čarodějky. Lidé se jí bojí, a proto nemá žádné přátele. Přijme tedy pozvání do Zetesova institutu, kde bude moci začít nový život a studovat s vrstevníky s podobným neobvyklým nadáním. Kaitlyn zde pozná dva přitažlivé spolužáky, pohledného Roba, který svou léčivou silou rozdává jenom dobro, a tajemného a nebezpečného Gabriela s nezvyklými telepatickými schopnostmi. Studenti postupně začínají zjišťovat, proč byli do institutu přivedeni. A Kaitlyn se musí rozhodnout, komu má věřit... a koho bude milovat.









Kaitlyn studuje na střední škole a vůbec se jí tam nelíbí. Kvůli jejím očím ji kde kdo odsuzuje jako čarodějnici. Nemá kamarády ani přítele a nikdo ji nezve na večírky. Když se splní další vize, neváhá a přijímá pozvání do Zetesova institutu. Nejvíce ji na tom láká představa, že bude mezi svými s velkými šancemi začít nový život a konečně si najít nějaké přátele. Kaitlyn se hned první den seznamuje se všemi svými spolužáky, co byli pozváni do institutu ze stejného důvodu jako ona. Že jsou jiní. Kaitlyn nejvíce zaujme pohledný Rob, ale Gabriel je tak nebezpečný a tak jiný! Kaitlyn se v sobě příliš nevyzná a do všeho začnou zjišťovat, proč byly do institutu vlastně přivedeni. A najednou si nikdo nemůže být jistý, komu může věřit a kdo je pro ně skutečnou hrozbou.

Kniha začíná, když je Kaitlyn ještě na střední škole. Píše o tom, jak ji nikdo nepřijal, protože má děsivé oči. Píše o svých vizích a celkově nás v jednoduché lince seznámí se svým životem, v kterém to vůbec nemá jednoduché. Jako začátek knihy to bylo zvoleno opravdu dobře. Člověk hned od první stránky chápal, co se děje a to je určitě velké plus. Knížka se četla doopravdy pěkně. Má takový svůj jednoduší styl - ale na ten si musíte u autorky prostě zvyknout - a stránky se strašně rychle otáčí.

Hlavní hrdinka mi byla docela sympatická. Zprvu byla taková zakřiknutá, ale není se čemu divit, když se s ní na střední nikdo nepřátelil. Zároveň už od začátku byla taková příjemně vzpurná, ostražitá a vůbec si dost dávala pozor. Ale byla jsem ráda, že se se svými spolužáky tak rychle spřátelila, protože to pak pro ni bylo o mnoho příjemnější, což si podle mě Kaitlyn doopravdy zaslouží, protože si toho hodně protrpěla.

Ale upřímně mi po dočtení Temných vizí málem spadla brada - tak mě kniha překvapila! Z Tajného kruhu jsem byla zvyklá na něco úplně jiného a tohle bylo mnohem lepší a propracovanější. Ale zase to nechci příliš vychvalovat - Tajný kruh jsem také vychvalovala a druhý díl mě tak trochu zklamal. Takže doufám, že druhý díl bude, když ne lepší tak aspoň stejně dobrý jako tenhle. Kniha nebyla dokonalá - možná by se narazilo i na pár nepřesností - ale o proti jiným autorčiným dílům smekám.

Jak už jsem psala - hlavní hrdinka mi byla sympatická. Ale mnohem sympatičtější mi byla Anna. Já si nemůžu pomoct, ale často mám v některých knížkách pocit, že by to z pohledu někoho jiného v té knize bylo mnohem zajímavější. Ale tohle naštěstí není ten případ, jen mi byla Anna sympatičtější. Anna je milá, v každém se snaží najít to nejlepší a miluje zvířata.

Děj v knize je svižný a přestože kniha neoplývá přílišnou akcí, myslím, že si dokáže udržet čtenářovu pozornost. Autorka píše jednodušším stylem, ale děj naštěstí nebyl nijak průhledný. Knihu ale máte za strašně malou chviličku přečtenou. Většina knihy je psána o Kaitlyn, ale je tam i pár míst, kde se píše o Gabriellovi, který je tady takový ten bad boy. Ale je pravda, že když jsem dočetla anotaci a byl tam zmíněn hodný Rob a tajemný nebezpečný Gabriel, podezřele mi to připomnělo bratry Stefana a Damona. Autorčin konec byl ale v této věci myslím uzavřený - i když se to může změnit, v což pevně doufám! Proč skoro vždycky fandím tomu, s kterým očividně neskončí?!

Protože je kniha od autorky nepříliš proslulých Upířích deníků (sleduji jenom seriál), docela jsem se bála. Ale myslím, že to je u této knihy docela zbytečné. Pochopitelně se někomu bude líbit víc a někomu míň, ale rozhodně by jste knihu neměli zavrhovat kvůli tomu, kdo jí napsal.

Obálky ze série Temné vize se mi líbí. Možná někomu přijde neoriginální, že jsou jiné pouze barvy. Ale vedle sebe ty knihy vypadají nádherně! V dívce na obálce nemám žádný problém vidět Kaitlyn. Font písma je hezký a ta fialová barva se mi opravdu hodně líbí.

Kniha se mi líbila. Má dokonalou obálku, příběh je překvapivě dobrý a charaktery postav jsou reálné a příjemné. Konec byl hodně dobrý a já se už nemůžu dočkat až si přečtu druhý díl, protože mě strašně zajímá, jak to bude s hrdiny dál. Myslím, že v druhém díle by mohlo být i víc akce a já jenom doufám, že bude stejně dobrý jako tenhle. Knihu si určitě přečtěte - je to něco zase trošku jiného a rozhodně stojí za zmínku!

Moje hodnocení: 7/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. ja keď fandím bad boy chlapcovi tak ma ide roztrhnúť od nervov, keď s ním hrdinka neskončí 8D tak je to aj u Temných vízií

    OdpovědětVymazat