sobota 8. září 2012

Temná akademie Vyvolení - Gabriella Poole

Série: Temná akademie
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304

Darkova akademie je škola jako každá jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení - skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.









Cassandra Bellová získala stipendium na Darkově akademii, kam chodí samí až přespříliš krásní a bohatí studenti. Hned první den se na škole setkává se slovem Vyvolení, což je skupina lidí, co patří mezi nejhezčí z nejhezčích a která by se též mohla nazývat ředitelovými oblíbenci. Neplatí pro ně pravidla jako pro nezasvěcené studenty a co Cassie připadá nejpodivnější, je že i učitelé jako by se jim podřizovali a měli z nich určitý respekt. Jediný komu se podřizují je sám ředitel školy. Cassie si velmi brzy uvědomí, že škola má nějakou svoji temnější stránku. Temnou minulost a že to dost možná souvisí s Vyvolenými. Navíc je tady to záhadné úmrtí studentky, co se sice odehrálo již před rokem, ale stejně to ještě víc rozdmýchá Cassinu zvědavost a touhu všechno o tom zjistit. Všechna tajemství Darkovy akademie.

Abych řekla pravdu, ze začátku knihy jsem byla trochu v šoku. Bylo to takové vtažení přímo do děje a mě chvíli trvalo než jsem se rozkoukala. Prolog je psán o noci, kdy záhadně zemřela ta studentka. A já si chvíli nebyla jistá jestli to je Cassie nebo není. Ale velmi brzo jsem se zorientovala. Ten zmatek myslím trval první dvě nebo tři stránky a potom už se kniha četla až překvapivě lehce.

Na druhou stranu jsem příliš nerozuměla hlavní hrdince. Chvíli byla strašně plachá a bojácná a potom je najednou hrdinkou, co se musí ovládat aby někomu nenatáhla, všechno musí vědět a strach jde stranou. Podle mě jsou to dva v normálním světě neslučitelné druhy povah, ale na druhou stranu, proč ne? Jinak mi byla hrdinka vcelku sympatická. Ještě tedy bylo dost zarážející, že po nějakých situacích se nesesypala, ale budiž.

Ale autorce se podařilo vymyslet něco úplně nového. Strašně se mi líbí nápad, že je akademie každý semestr někde úplně jinde. Tento díl se odehrává v Paříži a další by měl být dokonce v New Yorku! Sice nechápu, jak se všichni domluví - možná mluví jenom anglicky - ale třeba se i tohle nakonec vysvětlí. V tomhle díle to totiž vysvětlené nebylo. Možná si s tím autorka prostě nechtěla zatěžovat hlavu a nebo nechtěla všechny své trumfy vyložit hned v prvním díle.

Nejsympatičtější postavou v knize byla kamarádka Cassie. Isabella je sice jedna z těch, co se na školu dostala díky penězům a má jich pořád až přespříliš, ale zase to na ní nezanechalo takové stopy jako na ostatních. Je milá, citlivá, je s ní sranda a nálady někdy střídá jako na běžícím páse. Je beznadějně zamilovaná a moc by se chtěla dostat mezi Vyvolené.

Autorka rozhodně neztrácí čas se zbytečnými popisy. Děj je svižný a myslím, že to ocení především ti, co mají radši akčnější knížky. Kniha je v některých částech hodně napínavá a může se stát, že budete mít o hlavní hrdinku někdy až strach, do jakých se pouští věcí. Ale autorka přestože všechno nepopisuje a píše jednodušším stylem, vymyslela něco nového neotřepaného - přestože by se tam nějaké stopy něčeho jiného najít daly - a její děj není průhledný. Když už si myslíte, že to máte -bum- zjistíte, že jste byli úplně vedle. A takhle autorka udržuje ve čtenářích tu správnou dávku napětí. Nemáte šanci zjistit, kdo jsou Vyvolení, dokud knížku nepřečtete až do konce. Což není vůbec těžké, když si na knihu uděláte čas, máte ji za chvíli přečtenou.

Od knihy jsem se snažila radši příliš neočekávat abych zase nebyla zklamaná. A také jsem očekávala něco úplně jiného! Ale kniha mě příjemně překvapila a její čtení jsem si užívala až do konce. Možná by bylo lepší kdyby byla kniha psána v ich formě, ale tady mi er forma překvapivě ani nevadila. Co mi asi tak nejvíc vadilo, byly některé dialogy. Neptejte se proč, sama přesně nevím, ale někdy se člověk ztratil v tom, kdo a co vlastně říká a proč, ale jinak mi nic nijak výrazně nevadilo.

Obálka knihy není možná nejhezčí a podobně, ale je zajímavá a když ji vidíte v knihkupectví, činí ji to nepřehlédnutelnou. No a když vás přinutí si přečíst anotaci jste ztraceni, protože tohle je jedna z těch, co dovede nalákat. Já si totiž nemůžu pomoct, ale anotace, kde jsou kladeny otázky se mi strašně líbí, protože potom čtenář ví, jaká zápletka a jaká otázka, by ho mohla nejvíce zajímat.

Kniha se mi opravdu líbila a já jenom lituji, že jsem se ke čtení nedostala dřív. Možná nebyla až tak úžasná a vůbec, ale převažují klady a epilog ve mě vzbudil velkou zvědavost, jak se to bude mít s hrdiny dál. Je to takové odpočinkovější čtení, přesto knihu můžu vřele doporučit!

Moje hodnocení: 8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Pekná recenzia 8)
    Ja si raz túto knižku určite prečítam! 8D

    OdpovědětVymazat