úterý 4. září 2012

Létem políbená - Lenka Lanczová

Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 302

Něco končí, něco začíná. Jednu školu vystřídá škola druhá, po první lásce přijdou lásky další, některá přátelství zůstávají, jiná končí a objevují se noví kamarádi a známí...
Čtyři roky strávené na střední hotelové škole jsou pro sympatickou Jarku, hlavní hrdinku nového románu, už minulostí, navazující studium na vyšší odborné škole se zdá začátkem června budoucností prozatím hodně vzdálenou a tři měsíce prázdnin na dosah ruky. Jarka je tráví pracovně - v kempu, kde šéfuje její otec, je takovou "holkou" pro všechno. Z původních plánů, jak si tři nejsladší měsíce v roce užije se svým klukem, dost bolestivým způsobem sešlo a náhlá svoboda ji zase takovou radost nepřináší, spíš ji zaskočí. Neví, zda má velkoryse odpustit či udělat za předešlým vztahem tlustou čáru a začít dohánět to, co zanedbala, příležitostí je v kempu i v jeho okolí nečekaně hodně a ti kluci, co kolem brousí, by stáli za prázdninový hřích!






Jarka právě úspěšně skončila střední školu. Přijetí na vysokou má jisté a prázdniny jí tak začínají už v červnu. Po těžkém rozchodu a tím pádem i sesypaných plánech, tráví prázdniny v kempu svého táty, kde je na brigádě a kde ji přece jenom čeká pořádná dávka rozptýlení. Ať už v podobě zákazníků, rodiny nebo kluků, kterých je v kempu i v jeho okolí víc než dost. Ne všechno se však točí kolem kluků. Pouto, které je mezi sestrami, projde pořádnou zkouškou. Nikdo totiž nemůže říct, že sestry a kamarádky v jednom snesou opravdu všechno...

Jarka je naprosto nesobecká, když jde o její sestru Jitku, s kterou mají velice blízký vztah, a vždy ji upřednostňuje před sebou. Na druhou stranu je ale také velice komunikativní a má i pořádnou vyřídilku. Když k tomu připočtu i skvělý smysl pro humor, patří Jarka mezi mé nejoblíbenější hlavní hrdinky od Lenky. Na druhou stranu pak Jitka. Sice chápu, že má z té své nohy mindráky a tak vůbec, ale na začátku byla hodně uzavřená a místy i dost nedospělá. I přesto však musím říct, že mi na začátku byla mnohem sympatičtější, než později v průběhu čtení. A navíc jsem tak úplně nepochopila její averzi vůči Jarčině nejlepší kamarádce Belle, která mi na rozdíl od Jitky přišla dost v pohodě (i když takovým svérázným způsobem).

Tuhle knihu čtu každé léto (někdy i v zimě) a pořád si myslím, že je to jedna z nejlepších autorčiných knížek. Netočí se totiž jenom kolem vztahu hlavní hrdinky s klukem, ale především o vztahu dvou sester. Což mi nijak zvlášť nevadilo, protože pak do příběhu skvěle pasovala i zápletka. A i přesto, že je to "jen" další obyčejný dívčí román, má v sobě něco nového. A přesně to se mi na něm tak líbí. Navíc je mi blízký autorčin smysl pro humor a způsob vyprávění. 

Pro tuto knížku asi budu mít vždycky slabost i přesto, že jsem četla řadu lepších. Když ke všemu tomu, co se mi na knize tak líbilo, ještě připočtu vývoj, kterým tu některé postavy více či méně prošly, působí kniha reálněji, protože tak to zkrátka chodí. Pravda - je tu tolik postav, které by bylo nejlepší pořádně nakopnout. Ale tak to taky chodí. Za co jsem navíc opravdu ráda je ten konec. Na jednu stranu je uzavřený, ale na druhou stranu ta nejdůležitější otázka zůstala nezodpovězená a je to jen na nás čtenářích, jak si to domyslíme. Zkrátka - kniha je na léto perfektní, člověk se nasměje, ale je tu i ta zápletka, takže já za sebe tento román doporučuji. :)

Moje hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat