pátek 7. září 2012

Dvě zrcadla - Karolina Limrová

Série: Dvě zrcadla
Díl: první
Nakladatelství: Host
Počet stran: 280

Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Joshua spatří Katinu tvář poprvé v prastarém zrcadle, které objeví na půdě chátrajícího sídla. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho duši se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu to nestačí? Co když víc než po lidské krvi začne toužit po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít něco víc než její úsměv? V romantickém příběhu s prvky fantasy se v rychlém sledu událostí střídají promluvy obou hlavních hrdinů a my sledujeme napínavý děj ze dvou úhlů pohledu. V knize najdeme všechny atributy spojené s tímto žánrem; především však rozehrává odvěké téma o síle lásky a boji dobra se zlem.



Joshua najde na půdě starobylé egyptské zrcadlo, v kterém spatří krásnou dívku. Nemá nejmenší tušení, jak je to možné. Navíc ho dívka nevidí. Kate si koupila zrcadlo a je na něj ve svém pokoji patřičně hrdá. Když se ale začne stmívat, dívka v zrcadle uvidí záhadného mladíka. Kate se snaží odpovědi o zrcadlech nalézt v knihách. Neúspěšně. Ale kluk se smutnýma stříbrnýma očima ji upoutá až příliš. Najednou ji příliš nezajímá práce v knihkupectví nebo kamarád Danny. Hlavně aby se večer včas dostala před zrcadlo. Joshua je na tom stejně. Chtěl by dívku poznat i mimo zrcadlo, ale jakou má jistotu, že jí neublíží? Do toho všeho se navíc pletou jejich kamarádi, bývalí a nebo ti co dlouho čekali na svou šanci. To všechno by se dalo ustát. Kdyby Joshua měl jistotu, že Kate neublíží a že bude v pořádku. Jenomže šelma se objevuje zcela nečekaně. Co když jí jednou podlehne?

Hlavní hrdina, jak vyplývá z anotace, je upír. Joshua je ten typ hrdiny, kterého buď musíte milovat a nebo nesnášet. U mě spíše to první, ale rozhodně bych ho automaticky nezařadila mezi nejoblíbenější mužské hrdiny - to doopravdy ne. Jeho myšlení není chaotické, uvědomuje si, že je šelmou a lituje všeho toho co udělal. Což mě přivádí k tomu, že na začátku každé kapitoly jsou krátké kapitolky o jeho postupujícím životě. Ale rozhodně to není hrdina, co sype z rukávu jednu vtipnou hlášku za druhou. Kniha je celá ve spíše takovém vážném duchu. I když několik takových veselejších okamžiků tam bylo.

Kate vedla poklidný život. Žila se svojí mámou a - možná až příliš - pracovala v knihkupectví. Všechny její životní cíle, ale rychle vzaly za své, když v novém zrcadle spatřila jeho. Hrdinka je sympatická. Není příliš výrazná, ale některé věci co udělala, jak udělala byly prostě šílené! A nejšílenější mi na ní přišlo to, jak strašně klidná někdy vydržela. Ale to se zase dá omluvit tím, co cítila.

Na knize si ale nelze nevšimnout, jistá podobnost se Stmíváním. Láska na první pohled, těžko ovládající se upír a tak dál. Ale můžu říct, že Dvě zrcadla mi přijdou trochu dospělejší než veleúspěšná sága. Ale někde jsem četla, že autorka to původně psala se jmény Bella a Edward, jako fanfiction. Nevím, co je na tom pravdy. Nijak zvlášť mě to totiž nezajímá. Autorka možná nevymyslela něco příliš originálního, ale důležité je i to, jakým způsobem to napsala. A napsat se jí to povedlo bravurně! Karolina má velmi pestrou slovní zásobu a opravdu dobrý styl. I kdyby kniha příliš nezaujala, stejně ji budete mít za chvíli přečtenou. Stránky se v tomto příběhu obrací dočista samy.

Toto je další z těch příběhů, kde je skoro celý děj prakticky o lásce a citech k někomu. Kniha by mohla někomu přijít přitažená za vlasy, kvůli častému ujišťování a vůbec říkání "miluji tě." Ale vzhledem k tomu, že to především zapadá do romantického fantasy, tak to není zase tak strašné. Prostě se potkali, věděli, že patří k sobě a mě to přijde docela dost sladké! Navíc si autorka umí velmi hezky pohrát s okamžiky, kdy jsou dva hlavní hrdinové jenom spolu.

Je ale dobře, že přesto, že je kniha především na té romantické lince, že se do knihy vloudilo i napětí a akce. Zvratů je tam navíc docela dost a některé, přestože mohou být pro dobré čtenáře předvídatelné, vám vyloženě vyrazí dech.

Úplně nejlepší byl, ale konec. Který někomu může připadat trochu moc happy, ale kdyby to byla autorka napsala jenom trochu jinak, tak by mě neuvěřitelně zklamala. Ten konec se možná dal očekávat, jenomže k němu došlo velmi dobrým způsobem. A Danny se nakonec ukázal, jako jeden z nejsilnějších hrdinů celé knihy. Je mi líto, jak to s ním dopadlo, a proto jsem tak moc ráda, že další kniha bude věnována právě jemu. Také proto, že i když mě někdy trochu štval, jsem ho v podstatě chápala.

Celkově se mi kniha líbila. Má zajímavou obálku, zajímavou anotaci a je skvěle napsaná. Možná kdyby kniha nebyla tolik naplněna romantikou líbila by se mi ještě víc, ale i tak pro mě byla kniha příjemným překvapením, protože názory na tuto knihu se velmi rozcházejí. Příběh je spíš pro romantické dušičky a nebo pro někoho, kdo hledá něco hezkého a oddechového. Knihu doporučuji!

Moje hodnocení: 7/10

Za poskytnutí e-booku děkuji nakladatelství Host.

Žádné komentáře:

Okomentovat