sobota 18. srpna 2012

Zavržený - Becca Fitzpatrick

Série: Zavržený
Díl: první
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 392

Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory.
Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné - držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A ze všech otázek, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch  mohou navzájem položit jen jedinou: "Jak hluboko dokážeš padnout?"







Hlavní hrdinka Nora je chytrá a vyhýbá se všem nebezpečným situacím. Daří se jí to alespoň do té doby, než si k ní kvůli novému zasedacímu pořádku na hodinách biologie přisedne záhadný spolužák Patch. Nora není vůbec nadšená, že nebude sedět vedle své nejlepší kamarádky Vee a vůbec ji netěší sedět vedle někoho, kdo je tak moc jiný než ona. Avšak hrdinka brzy podléhá Patchově temné kráse a nebezpečí, které jako by se jí s ním drželo na každém kroku.

Na Patche naráží všude. Sama neví jestli je to dobré nebo špatné. A navíc všudypřítomný pocit, že ji stále sledují ty dvě černé oči. Co ji ale skutečně láká, je zjistit, co všechno bylo součástí Patchovy minulosti, která se zdá být milionkrát temnější než současnost. V okamžiku, kdy jí ale vstoupil do života, se jí začínají dít velmi zvláštní věci. A otázka je jestli to může doopravdy být Patch, kdo usiluje o její život?

Víte, co doopravdy nechápu? Proč se všichni musí seznamovat na hodině biologie! Vážně - proč ne třeba angličtina nebo chemie? No ale je fakt, že do této knihy to tak nějak sedlo, když se probíralo, co se probíralo. Do knihy se tím dostalo spoustu přestřelek mezi Norou a Patchem, ve kterých samozřejmě měl dost navrch Patch. U takových míst vám nezbývá nic jiného než se smát jako úplný blázen.

Hodně lidí první díl této ságy zavrhlo s myšlenkou na Ságu Stmívání a já je naprosto nechápu! Bella sice taky nebyla nijak výrazná hrdinka nebo tak, ale nikdy jsem si třeba ve Stmívání nevšimla, že by Bella udržovala nějaký velký kontakt s někým, kdo nezapadá do té upíří rodinky. Takže ne! Stmívání se to podle mně nepodobá ani omylem. Připadá mi to dokonce jako urážka této skvělé série.

U knihy jsem hned od začátku byla zaskočena úžasným stylem, kterým je kniha napsaná. To si ke knize na okamžik sednete a za chvíli jste naprosto konsternovaní, protože stránky se v Zavrženém otáčí doslova samy. Děj není možná z nejvýraznějších, ale s Norou se okamžitě sžijete a dokážete se do ní vcítit bez větších problémů.

Pro příběh je také hodně dobré, že postavy jsou reálné. Dělají chyby. A reagují přesně tak, jak by se od nich dalo čekat. Nádherně vybarvená postava je Nořina kamarádka Vee. Její hlášky ve všech situacích naprosto sedí a ta její dieta a zaujetí opačným pohlavím. Zkrátka: dokonalá puberťačka. Dost dobře nás, ale autorka seznámila se samotnou Norou, která celý příběh vypráví.

A teď už hlavní mužský hrdina - tedy Patch, který je naprosto neodolatelný! Ty jeho přidrzlé poznámky a komentáře, to jak do Nory rýpe. No holce, co očekává romantiku a sladké řečičky by asi spadla brada, protože něčeho takového by se u Patche určitě nedočkala. Naopak. Nořiny a Patchovy rozhovory jsou plné kousavých poznámek, sarkasmu a velmi často taky ironie, což je velmi dobrá změna od všech těch romantických scén a sladkých slibů, co obvykle v jiných knihách nechybí.

Kniha navíc není jenom o Noře a Patchovy. Je v ní spousta tajemna a situace mají velmi často naprosto nečekaný spád. Autorka všechny záhady řeší v pravý čas a hrdinku velmi často vyvádí z omylu, když už si myslí, že na něco přišla a domnívá se, že je to správně.

Kniha má podle mě více méně kladné hodnocení a já se tentokrát můžu přiřadit k většině, protože knížka mi vyloženě vzala dech. Autorka píše úžasně a děj krásně plyne. A Patch je možná špatný, ale právě to ho dělá tak moc úžasným. Časté pletky s policií se mi líbily, nebyly tam nic zvláštního, dokonale to zapadalo. Knihu jsem měla přečtenou během dne a všem ji vřele doporučuji!

Moje hodnocení: 10/10

2 komentáře:

  1. Jop, je to dokonalá knížka ..taky jsem jí přečetla za den :DD

    OdpovědětVymazat
  2. V zásadě se vším souhlasím! :)
    Ta hodina biologie mě taky trošku zarazila a první jsem ji vnímala dost negativně, jenže tohle bylo v knize právě kvůli ději, aby se mohl vyvíjet tak, jak se vyvíjel, takže i tohle jsem nakonec Becce odpustila.
    Nevím teda jak ty, ale já už se hrozně moc těším na díl další! (pokud už jsi nečetla) :))

    OdpovědětVymazat