pondělí 23. července 2012

Roztomilé malé lhářky - Sara Shepard

Série: Roztomilé malé lhářky
Díl: první
Nakladatelství: BB art
Počet stran: 264

Každý má co skrývat - zejména holky ze třetího ročníku střední školy - Spencer, Aria, Emily a Hanna.
Spencer přebrala kluka vlastní sestře. Aria sní o učiteli angličtiny. Emily se zakoukala do holky, co je na škole nová. A Hanna dělá hrozné věci, aby byla stále krásná.

Nikdy nevěř hezké holce 
se strašlivým tajemstvím.

Jenže od doby, co zmizela jejich kamarádka Alison, skrývají všechny před světem ještě mnohem horší tajemství. Jak to můžu vědět?
Jednoduše proto, že o nich vím všechno - co strašného provedly v minulosti, i jaké pavučinky předou právě teď. Ptáte se, co na tom má zajímat právě vás? Povím vám to. -A




Určitě víte, že knihy mají i seriálovou podobu. Já osobně jsem dřív sledovala seriál a o knize jsem dřív neměla sebemenší ponětí. První epizoda vám vlastně převypráví celou tuto knihu. Důležité je také říct, že seriál se dost drží knižní předlohy. Jen scény jsou za sebou v jiném časovém pořadí. Obálka může též působit dost lživě, protože v knize vypadají všechny úplně jinak. Ale co jsem tak četla, všem připadají vzhledově bližší postavy ze seriálu. Mě samozřejmě taky.

Každá kapitola je věnovaná jiné ze čtyř dívek. Vlastně by se dalo říct, že mají všechny perfektní život. Bydlí ve velkém domě, o peníze nemají nouze. Ale kniha je právě o tom, že ani jejich životy nejsou perfektní.

Všechny byly kamarádkou Alyson DiLaurentisové. V sedmé třídě však zmizela a dívky se odcizili. Skoro jako by je předtím držela pohromadě jenom Alyson. Po třech letech se stihly všechny hodně změnit a je to Alyson, kdo je dostane zase dohromady. Nebo Alyson není ta, co jim píše o tajemstvích, o kterých nemohl vědět nikdo jiný než právě ona? Kdo se skrývá pod tajemným A?

Kdo je A je vlastně ta nejdůležitější zápletka knihy. Snad je to i o tom, že všechna tajemství se nakonec dostanou na povrch. Možná by mohl někomu vadit přístup: Ladí mi kabelka k vlasům? A jim podobné, ale myslím, že s tou dávkou tajemna, kterou celá kniha obsahuje je prakticky nemožné si knihu nezamilovat.

Myslím, že kdybych dřív nesledovala seriál, chytlo by mě to ještě víc. Přece jenom jsem věděla skoro o všem, co se v knize asi tak pravděpodobně stane. Přesto ještě musím říct, co bylo na knize asi to nejúžasnější. Vzpomínky na minulost s Alyson. Někdy si říkám, že Alyson byla milá atd a někdy, že je to strašná mrcha. Ale tak to má asi být. Ani Alyson nebyla dokonalá. Knihu všem vřele doporučuji!

Moje hodnocení: 10/10

1 komentář:

  1. Seriál miluju, ale knížky jsem ještě nečetla, ale chystám se. pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat