pondělí 30. července 2012

Kapky rosy - Lenka Lanczová

Nakladatelství: Víkend
Počet stran: 285

Skončit úspěšně druhý ročník střední školy, mít v ruce vysvědčení a před sebou dva měsíce volna, lenošení a léta s příslibem nových zážitků... Co si přát víc!
Sympatická a trochu nesmělá Karolína si ani víc nepřeje. Na rozdíl od svých kamarádek, které vyráží na tramp, se těší na příjemný klid trávený s knížkami a ostatními koníčky společně s rodiči a mladší sestrou na chalupě.
O tom, že tyhle prázdniny rozhodně nebudou nudné, se přesvědčí záhy - tím spíš, že na nedaleké zřícenině starého hradu pracuje parta zajímavých brigádníků - a především jeden z nich Karolíně pořádně zamotá nejen hlavu, ale i její předchozí představy o dokonalém princi...
Prázdninový román o letních touhách, snech, láskách a ne vždy jednoduchých cestách k dospělosti.








Karolína se liší od dívek svého věku, jak jen je to možné. Věčně oblečená ve značkovém oblečení je jako panenka z porcelánu, což ještě umocňují její koníčky a trávení volného času, které se od jejích vrstevnic liší parádně! Zatímco se její kamarádky vydávají na tramp a hon na nové zážitky - a snad i kluky -, Karolína jede s rodiči a mladší sestrou na chalupu, kde to úplně zbožňuje. Původně se těšila na krásné volno a konečně po školním roce, že se bude pořádně věnovat všem svým koníčkům. Brzy však zjistí, že její ušlechtilé plány zůstanou doopravdy jenom plány. Na nedaleké zřícenině hradu totiž pracuje banda brigádníků. A jeden z nich si ji postupem času začíná získávat víc a víc.

Hlavní postavou je Karolína Adámková, která mi byla hned od začátku hodně sympatická. Patří do party kamarádek, kde s ní ale skutečně kamarádí jenom Peťa, ostatní ji pouze tolerují, a kde už každá měla vztah s klukem. Až na Karolínu. Ne, že by nebyla hezká. Jenom ta její hrozná nesmělost jí to všechno komplikuje. Hodně se mi líbilo, jaký pokrok udělala hrdinka od začátku knihy, jak dospěla. Brigádníka - nechci zveřejňovat jméno :P - mám strašně ráda, i když se někdy choval jako debil. Ale co už, nikdo není dokonalý. No a potom je tu ještě Filip - velice pěkný syn rodinných známých a zároveň kluk, který je snad ještě nesmělejší než Karolína. Ale nečekejte trojúhelník.

Kniha je krásně napsaná, i když po miliontém přečtení si už všímám i jiných chyb než těch gramatických, ale pro děj nejsou zas až tak zásadní... Ale také je to kniha, u které jsem se velice často smála a - sice ne tak často, ale přece - trápila se spolu s hlavní hrdinkou - i přestože je to kniha, u níž si konec nemůžete domyslet špatně. Hodně se mi také líbil nápad se sny, které tu Karolína měla a které tu jsou takovou vedlejší zápletkou - to bylo super! I když ne moc reálné, uznávám.

Kapky rosy mám neskutečně ráda. Je plná vtipu a také postav, které bych někdy opravdu s chutí praštila - ahoj, Dášo! Ale na druhou stranu jsem si hodně oblíbila Karolíninu nevlastní sestru anebo papouška Alfréda, který tu měl pár doopravdy dobrých prupovídek, jež byli velice na místě - u nich jsem se neskutečně nasmála. Již druhá obálka této knihy se mi docela líbí a - světe, div se - jedna přesně taková mi konečně říká pane! Ale k věci. Knížka je úplně ideální na čtení v létě. A pokud máte chuť na nějaký dívčí románek okořeněný smyslem pro humor Lenky Lanczové, tak tohle je jedna z nejlepších volb vůbec! ;)

Moje hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat